Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

Memoria senzatiilor

Memoria senzatiilor

Memoria senzatiilor Exercitiile simturilor trebuie sa produca amintiri senzoriale exacte. Intrucat amintirile din prima copilarie sunt cele mai vii si mai durabile, e necesar ca memoria copiilor sa pastreze...

Povestea celor sapte rate

Povestea celor sapte rate

Povestea celor sapte rate Va oferim spre lectura “Povestea celor sapte rate” scrisa de Vladimir Colin. Au fost odata sapte rate. Prima era schioapa, a doua era chioara, a treia avea ciocul...

Poezia Licurici

Poezia Licurici

Poezia Licurici   Va oferim spre lectura poezia „Licurici” scrisa de A. I . Zainescu.   De calci incet, sa nu le strici Casuta lor ca de chirpici,  

Cu mingea de Otilia Cazimir

Cu mingea de Otilia Cazimir

Cu mingea de Otilia Cazimir Stam amandoua de vorba cu o buturuga, in marginea padurii. Chita pare ostenita. - Azi a spalat lana, zice. - Cine-a spalat lana? - Ele ... si amarnic m-au...

O sarbatoare pe acoperisul lum…

O sarbatoare pe acoperisul lumii

O sarbatoare pe „acoperisul lumii” De-a lungul si de-a latul celui mai inalt lant muntos de pe glob, in Nepal, intre 3.000 si 4.000 metri altitudine, traiesc populatii pe cat de...