Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

Addthis

Felicitari animate de Paste pe…

Felicitari animate de Paste pentru copii

Felicitari animate de Paste pentru copii Sarbatoarea Pastelui e motiv de bucurie si pentru copii. Va oferim o colectie de felicitari animate de Paste pe care le puteti trimite virtual copiilor....

Horoscopul dragostei pentru lu…

Horoscopul dragostei pentru luna octombrie 2015

Horoscopul dragostei pentru luna octombrie 2015 Afla horoscopul dragostei pentru luna octombrie 2015 pentru toate zodiile. Afla ce va prezic astrele pe plan sentimental. Citeste si...

Sa confectionam soricei din co…

Sa confectionam soricei din coaja de nuca

Sa confectionam soricei din coaja de nuca Pentru a construi soricei aveti nevoie de jumatati de coaja de nuci pe care le slefuiti putin. O asemenea jucarie care poate...

Cartea de Ion Horea

Cartea de Ion Horea

Cartea de Ion Horea   Între munţiŞi-ntre câmpiiÎntre pluguriŞi mistriiCartea mea,Ce poţi să fii?

Bradul de Vasile Alecsandri

Bradul de Vasile Alecsandri

Bradul de Vasile AlecsandriVă prezentăm poezia “Bradul”, scrisă de Vasile Alecsandri, un pastel de iarnă, de o impresionantă măreţie, prin folosirea unui limbaj expresiv şi a unor imagini descriptive originale...