Univers de copil

A+ R A-


Iubirea, educatia si cunoasterea copilului

Iubirea educatia si cunoasterea copiluluiEducatia constituie in lumea contemporana o activitate de infinita complexitate si este de o importanta majora. Copilaria este cumpatarea istoriei. Pentru oricare copil, din punct de vedere educational, lumea nu se imparte in parinti care au datoria sa-l educe si educatori profesionisti. Toti membri unei colectivitati sociale sunt prin statutul lor modelatori de constiinte, pentru ca toti reprezinta constiinta unei natiuni in dinamica sa istorica.

Odata cu dezvoltarea conditiilor obiective de viata si educatie ale tinerei generatii s-a statuat si datoria morala a fiecaruia de a fi modelatorul constient al personalitatii.

Chiar din momentul conceptiei copilul are o „istorie” a sa, el sintetizand intr-o forma noua o zestre genetica extrem de variata si adunata pe o perioada indelungata de evolutie a speciei umane. Copilul reprezinta deci un moment, o secventa in procesul general al evolutiei speciei, care prin efectele convergente ale potentialului acumulat si al stimularilor social-culturale, va realiza un nou pas (chiar daca acesta este de ordinul micronilor) pe calea progresului.

Copilul nu este ereditate si mediu, ci o unitate dialectica, un camp de forte in care ereditatea se manifesta sub actiunea educatiei si educatia intra in patrimoniul ereditatii. In realitate, orice copil indiferent de limitele impuse de structura sa biologica are o evolutie proprie si realizeaza o unitate bio-psiho-sociala, numita personalitate. Cu adaugirea ca pe de o parte personalitatea umana este cel mai complez sistem si deci asculta de un indice ridicat de probabilitate, pe de alta parte, ca natura aplica in universul uman principiul unei diferenteri infinite.

Aceste diferentieri, rezultatele complexe ale unor procese si mecanisme biologice, neurofiziologice si psihologice sunt, in modul general de a se produce, comune persoanei, dar formulele in care prelucreaza stimularea educativ-culturala sunt diferite. De aceea, cuoasterea omului pare, pe de o parte, usoara – avand in vedere coordonatele comune si constante – iar, pe de alta parte, foarte dificila, atunci cand dorim sa depistam cauzele intime, motivele si sensul unor comportamente psiho-sociale.

Prin gingasia sa copilul solicita totdeauna dragoste si ocrotire si dragostea si ocrotirea sunt modalitati ale procesului educational.

Educatia insa, capata din ce in ce mai pregnant, o fundamentare si o metodologie cu rigori stiintifice.

Si, ca in orice stiinta, prima treapta este cunoasterea.

Leonardo da Vinci spunea ca numai cine cunoaste si stie multe (despre om) vorbeste frumos.

Visul este ca si somnul un fen…

Visul este ca si somnul un fenomen natural

Visul este, ca si somnul, un fenomen natural Cercetarile de neurofiziologia creierului au evidentiat faptul ca in timpul somnului au loc anumite modificari fiziologice. Acestea sunt cunoscute sub denumirea de...

Deseneaza pe Mos Nicolae

Deseneaza pe Mos Nicolae

Deseneaza pe Mos Nicolae Dragi copilasi, desenati unul din cele mai indragite personaje - Mos Nicolae, folosindu-va talentul artistic. Colorati fiecare spatiu cu culori diferite in functie de cifre: ...

Turnul Babel locul incurcarii …

Turnul Babel locul incurcarii limbilor

Turnul Babel - locul incurcarii limbilor Cat timp a trait Noe, dupa potop, tot bun si drept a ramas. Dup Noe, oamenii au inceput sa se inmulteasca, dar rautatea dintre ei...

Spre soare de Ion Minulescu

Spre soare de Ion Minulescu

Spre soare de Ion Minulescu   Noi vom porni-ntr-o zi de sărbătoare Spre-naltele contururi crenelate Din care-ntâile priviri de soare Îşi varsă-n vid imensa lor cascadă Şi-n care seara-şi urcă resemnarea, Cu gestul unei păsări mari de...

Ce e amorul de Mihai Eminescu

Ce e amorul de Mihai Eminescu

Ce e amorul? de Mihai EminescuCe e amorul? E un lungPrilej pentru durere,Căci mii de lacrimi nu-i ajungŞi tot mai multe cere.