Univers de copil

A+ R A-


Iubirea, educatia si cunoasterea copilului

Iubirea educatia si cunoasterea copiluluiEducatia constituie in lumea contemporana o activitate de infinita complexitate si este de o importanta majora. Copilaria este cumpatarea istoriei. Pentru oricare copil, din punct de vedere educational, lumea nu se imparte in parinti care au datoria sa-l educe si educatori profesionisti. Toti membri unei colectivitati sociale sunt prin statutul lor modelatori de constiinte, pentru ca toti reprezinta constiinta unei natiuni in dinamica sa istorica.

Odata cu dezvoltarea conditiilor obiective de viata si educatie ale tinerei generatii s-a statuat si datoria morala a fiecaruia de a fi modelatorul constient al personalitatii.

Chiar din momentul conceptiei copilul are o „istorie” a sa, el sintetizand intr-o forma noua o zestre genetica extrem de variata si adunata pe o perioada indelungata de evolutie a speciei umane. Copilul reprezinta deci un moment, o secventa in procesul general al evolutiei speciei, care prin efectele convergente ale potentialului acumulat si al stimularilor social-culturale, va realiza un nou pas (chiar daca acesta este de ordinul micronilor) pe calea progresului.

Copilul nu este ereditate si mediu, ci o unitate dialectica, un camp de forte in care ereditatea se manifesta sub actiunea educatiei si educatia intra in patrimoniul ereditatii. In realitate, orice copil indiferent de limitele impuse de structura sa biologica are o evolutie proprie si realizeaza o unitate bio-psiho-sociala, numita personalitate. Cu adaugirea ca pe de o parte personalitatea umana este cel mai complez sistem si deci asculta de un indice ridicat de probabilitate, pe de alta parte, ca natura aplica in universul uman principiul unei diferenteri infinite.

Aceste diferentieri, rezultatele complexe ale unor procese si mecanisme biologice, neurofiziologice si psihologice sunt, in modul general de a se produce, comune persoanei, dar formulele in care prelucreaza stimularea educativ-culturala sunt diferite. De aceea, cuoasterea omului pare, pe de o parte, usoara – avand in vedere coordonatele comune si constante – iar, pe de alta parte, foarte dificila, atunci cand dorim sa depistam cauzele intime, motivele si sensul unor comportamente psiho-sociale.

Prin gingasia sa copilul solicita totdeauna dragoste si ocrotire si dragostea si ocrotirea sunt modalitati ale procesului educational.

Educatia insa, capata din ce in ce mai pregnant, o fundamentare si o metodologie cu rigori stiintifice.

Si, ca in orice stiinta, prima treapta este cunoasterea.

Leonardo da Vinci spunea ca numai cine cunoaste si stie multe (despre om) vorbeste frumos.

In cinstea celei care a plecat…

In cinstea celei care a plecat de Ion Minulescu

În cinstea celei care a plecat de Ion Minulescu   Azi-noapte a plouat ca de-obicei,Că Dumnezeu face ce vrea…O noapte plouă-n cinstea mea…O noapte plouă-n cinstea ei… Azi-noapte, însă, a plouatÎn cinstea celei...

Fluturasul abilitati practice

Fluturasul abilitati practice

Fluturasul – abilitati practice Fluturasii pot fi confectionati din materiale ce gasesc la indemana oricui. Numai hartia glasata si cartonul ar trebui cumparate, caci celelalte materiale se gasesc in orice locuinta....

Alimentatia umana si necesitat…

Alimentatia umana si necesitatile calorice

Alimentatia umana si necesitatile calorice   Organismul uman dispune de un mecanism nervos de reglare cantitativa si calitativa a ingestiei, dar acest mecanism, datorita unor conditii psiho-sociale (de exemplu, datorita abundentei...

Metode contraceptive Metode na…

Metode contraceptive Metode naturale de contraceptie

Metode contraceptive - Metode naturale de contraceptie    Metodele naturale de contraceptie (sau planificarea naturala) se bazeaza pe recunoasterea zilelor fertile ale femeii, zile in care se poate produce o sarcina. Invatarea...

Jocuri educative

Jocuri educative   Putina lume stie ca internetul e plin de jocuri educative destinate copiilor cu varste intre 3 si 12 ani. Acestea sunt de regula jocuri simple prin constructie dar care...