Univers de copil

A+ R A-


Programul zilnic de munca al scolarului mic

 

Pentru a avea succes in activitate si pentru a evita oboseala, copilul tau, micul scolar, trebuie deprind sa respecte anumite reguli si sa adopte zi de zi un program eficient de munca.

 

Astfel, elevul/scolarul trebuie deprins sa aiba anumite ore de incepere si incheiere a pregatirii lectiilor, sa aiba un program de lucru bine stabilit. Daca acest lucru se face dimineata, trebuie sa inceapa cel mai tarziu la 8.30 – 9.00, dupa micul dejun. Daca activitatea se face dupa-amiaza, scolarii se vor aseza la masa lor de lucru dupa o ora, o ora si jumatate de la servirea mesei de pranz.

 

La locul de invatatura, scolarul trebuie sa aiba birou sau masa de lucru, un scaun cu spatar inalt, toate reglabile dupa dimensiunea corporala a copilului, iar lumina naturala sa-i vina din partea stanga. Cand invata la lumina artificiala, veioza trebuie adaptata astfel incat conul de lumina sa cada numai pe masa de lucru, nu si pe fata copilului. In conditii de igiena, in camera bine aerisita, ferita de zgomot, scolarul va citi tinandu-si cartea la 35 – 40 cm distanta, deci asezata pe masa, el stand drept, cu spatele lipit de spatarul scaunului. Musculatura ochilor se relaxeaza dupa citirea lectiilor si se face cu pauze - se priveste, de exemplu, prin fereastra un punct indepartat.

 

Scolarii mici/elevii trebuie obisnuiti ca pregatirea lectiilor acasa sa inceapa intotdeauna cu scrisul temelor mai grele. Caietul trebuie sa fie tinut usor inclinat pe masa, cu circa 35 de grade, pentru ca bratul si cotul drept sa se sprijine in intregime pe masa, fara ca toracele sa se roteasca. Pentru refacerea si echilibrarea psihointelectuala a copilului este utila alternarea ritmica a activitatii intelectuale incordate cu pauze recreative petrecute in aer liber.

 

Un alt remediu important pentru mentinerea unui bun randament la invatatura este crearea unui model de lucru constand in intocmirea orarului si respectarea lui tinand cont de unele particularitati ale curbei fiziologice, ale capacitatii la efort.

In timpul zilei, aceasta are doua perioade de randament crescut:

·        dimineata, intre orele 9 si 12;

·        dupa-amiaza, intre orele 16 si 19.

Nu este mai putin adevarat ca puterea de efort intelectual se modifica pe parcursul saptamanii, fiind maxima de marti pana vineri si marcand o diminuare lunea si sambata.

La fel, in cursul anului scolar, se noteaza la mijlocul semestrului un randament scazut, in timp ce spre sfarsitul lui, inaintea vacantelor, capacitatea la efort a copiilor se reduce si mai mult.

 

Cunoasterea acestor reguli igienice, imbinarea armonioasa a odihnei active cu somnul refac puterea de efort a organismului, contribuind la succesul scolar si la prevenirea oboselii.

Valentines day 14 februarie 20…

Valentines day 14 februarie 2014

Valentine’s day 14 februarie 2014 Data de 14 februarie 2014 este una speciala, o zi dedicata iubirii. Cunoscuta sub numele de Valentine’s day ea a inceput sa fie sarbatorita pe tot...

Limbajul albinelor

Limbajul albinelor

Limbajul albinelor Albinele “vorbesc” sau, mai exact, comunica intre ele. Oricat de curios ni s-ar parea, aceasta constatare este purul adevar descoperit dupa multe, indelungate si migaloase cercetari. Despre ce fel de...

Duminica Floriilor Cuvant

Duminica Floriilor Cuvant

Duminica Floriilor - Cuvânt   Sfântul Ioan Gură de Aur, Cuvânt la Duminica Floriilor, a şasea din Post   „De-ai fi cunoscut şi tu în ziua aceasta, cele ce sunt către pacea ta“ (Luca...

Cum vorbesc animalele

Cum vorbesc animalele

Cum vorbesc animalele?   Copilaşii îndrăgesc animalele. Dar ştiu ei cum vorbesc animalele, oare? Din lumea necuvântătoarelor ... Ia să învăţăm împreună glasul animalelor.   Mâţa zice: miau-miau-miau,Nu găsesc brânză să iau.

Vulpea rata si bobocii

Vulpea rata si bobocii

Vulpea, rata si bobocii   O poezie pe roluri pentru copiii de la gradinita si pentru prescolari: Vulpea, rata si bobocii scrisa de Lina Dumitrescu.   VULPEA Mama rata, Macaiata, Mac codita Si cu firi-firimita, Hai veniti, veniti, veniti, Boabe...