Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


4 ore de sport pe saptamana din anul scolar 2014-2015
Scris de administrator   
Vineri, 08 August 2014 21:42

4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015

Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din ciclul primar, cât și pentru cei de la gimnaziu și liceu.

Începând cu acest an școlar, elevii vor face mai multă mișcare, în afara orelor de program. Ministerul Educației a venit cu această soluție și a anunțat că elevii din învățământul preuniversitar ar putea avea până la 4 ore de sport pe săptămână. Primii elevi care vor beneficia de dublarea numărului de ore de sport vor fi elevii din ciclul primar și elevii care intră în clasa a V-a și în clasa a IX-a, urmând ca în anul următor de aceste beneficii să se bucure elevii de clasa a VI-a și a XI-a. In decurs de3-4 ani, se va ajunge la nivelul maxim de sport în tot învățământul preuniversitar.

Evident, pentru aceasta e nevoie de investiții în ceea ce privește bazele sportive, astfel că, până în 2018, elevii să poată face mișcare și în timpul liber.

Ministrul educației consideră că ar fi indicat ca aceste ore să fie realizate în reprize de câte două ore, de două ori pe săptămână. Poate că orele de sport ar trebui făcute suplimentar, peste ceea ce avem acum, pentru că, în fond, vorbim despre mișcare, despre sănătate, despre recreere. După șase ore de matematică într-o săptămână, e bine să faci patru ore de mișcare repartizate în reprize de câte două ore legat. Specialiștii spun că într-o oră de educație fizică, de fapt lucrezi efectiv cam 15 minute. Pentru că trebuie să respecți toate procedurile, încălzirea, faci exercițiul fizic și apoi trebuie să lași elevul după ce a ieșit din sala de sport câteva minute să-și revină”. Acestea par să fie explicațiile date de ministrul Remus Pricopie.

Vor avea minim două ore începând cu anul școlar 2014-2015, iar clasele a VI-a și a IX-a vor avea trei ore de educație fizică și sport. Problema ciclului primar e rezolvată către patru ore de mișcare.” Așadar, orele de educație fizică vor fi introduse gradual.


Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Figuri feminine in Letopisetul Tarii Mol…

FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI” DE MIRON COSTIN   Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa              Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui...

Read more

Grupuri de lucru evaluari clasele II-IV-…

Grupuri de lucru evaluari clasele II-IV-VI in anul scolar 2015-2016 Vezi APEL PENTRU SELECTIA CADRELOR DIDACTICE in grupurile de lucru pentru evaluarile nationale de la finalul claselor...

Read more

GHID PRACTIC

Lazar Mihaiela     GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE A PROFESORULUI       In cuprins:   Managementul organizarii activitatii Managementul proiectarii Managementul comportamentului eficace Managementul influentarii, motivarii Managementul comunicarii Managementul relatiilor Managementul stresului la clasa Managementul evaluarii  

Read more

Insertia si calitatea vietii la persoane…

INSERŢIA ŞI CALITATEA VIEŢII LA PERSOANELE CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE   Sîrbu Mihaela Ramona, Profesor itinerant/de sprijin Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei     Dezvoltarea unei abordări comune a calităţii vieţii aplicabilă la...

Read more

Creativitatea dimensiune psihologica a p…

CREATIVITATEA – DIMENSIUNE PSIHOLOGICĂ A PERSONALITĂŢII UMANE Prof. ȋnv. Primar Stavăr – Oprişan Mihaela- Alexandra Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea Creativitatea a...

Read more

Comisii MECTS privind Legea Educatiei Na…

Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale: 3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta       18. Metodologie de acordare a...

Read more

Comunicare eficienta in situatii conflic…

COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată...

Read more

Elemente ale organizarii instruirii in g…

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu        Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:             -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;             -        ...

Read more