Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Abordarea SciFiEd
Scris de administrator   
Luni, 14 Aprilie 2014 18:29

Partea I

Abordarea SciFiEd

 

Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate

 

Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei literaturi naţionale - şi o cercetare de teren realizată prin chestionar şi interviuri structurate, faţă-în-faţă, în toate ţările partenere, şi anume Cipru, Irlanda, Italia, Polonia şi România.

 

 

 

Bazându-ne pe rezultatele provenite atât din cercetările de birou (desk) cât şi de teren realizate în ţările partenere, putem trage următoarele concluzii:

·        În anumite ţări participante, cum ar fi Polonia şi Romania, literatura SF este dezvoltată şi este la modă în rândul copiilor  şi al tinerilor. În restul ţărilor participante, ştiinţifico-fantasticul pt. copii şi adolescenţi este într-o fază incipientă. În anumite ţări, cum ar fi Cipru, dezvoltările recente în domeniu arată o apreciere emergentă pt. SF şi pt. dezvoltarea genului SF. Iar când vine vorba despre SF-ul tradus, ştiinţifico-fantasticul american pare a fi binecunoscut în majoritatea ţărilor participante.

·        În toate ţările, nu există foarte multe referinţe referitoare la predarea conceptelor, proceselor sau adevărurilor ştiinţifice prin SF. Acest fapt nu este întâlnit nici în formarea profesorilor şi un număr vast de educatori nu este familiarizat cu SF-ul şi potenţialul lui pedagogic. Totuşi, un număr limitat de practicanţi propun şi aplică activităţi educaţionale interesante care utilizează SF-ul.

·        În toate ţările participante, includerea SF-ului în curriculum este marginală şi limitată, acolo unde ea măcar există. În plus, atunci când se face referinţă la SF, acesta este inclus numai sub categoria literatură şi niciodată în corelaţie cu ştiinţa. Abordările interdisciplinare ale SF-ului sunt rare şi descrise doar la modul general. Valenţele pedagogice şi educaţionale ale literaturii SF nu sunt exploatate complet în educaţie, mare parte a chestiunii fiind lăsată la alegerea profesorilor.

·        În toate ţările, există potenţial pentru ca SF-ul să fie introdus de către profesori dacă aceştia decid astfel, iar majoritatea educatorilor cred că SF-ul ar putea fi util în multe domenii, precum ştiinţele, limba engleză şi comunicare, matematică, studii sociale, educaţie în privinţa mediului şi istorie.

·        Profesorii şi experţii identifică beneficii educaţionale multiple ce derivă din introducerea SF-ului în educaţie: motivaţie mărită a elevilor; abilităţi de limbă şi vocabular; gândire critică; sensitivitate civică şi ecologică; imaginaţie şi stimă de sine; oportunităţi de a explora viziuni ale viitorului şi de a critica prezentul; conştientizarea cognitivă şi critică a elevilor privind ştiinţa; înţelegerea interconexiunilor dintre ştiinţă, tehnologie, cultură, societate şi mediu de către elevi.

·        Există cel puţin 4 tipuri de activităţi pt. utilizarea filmelor şi a altor tipuri de media SF:

·         Folosirea benzilor desenate sau a filmelor pe post de introducere stimulativă a unui nou subiect/ sau a unor noi teme;

·         Examinarea validităţii ştiinţifice a scenelor SF;

·         Vizionarea de filme şi desene SF pt. a studia fenomene şi chiar pt. a face măsurători (folosind tehnologie);

·         Analizarea modului în care ştiinţa, tehnologia şi oamenii de ştiinţă sunt portretizaţi în aceste forme de media.

 

Iată câteva recomandări mai specifice desprinse din raport:

1.    Informarea profesorilor şi a şcolilor în privinţa genului SF şi a potenţialului său

2.    Organizarea de cursuri şi sesiuni de formare pt. profesori

3.    Furnizarea de linii directoare (ghiduri) şi sfaturi pt. profesori

4.    Prezentarea de exemple de bune practică solide, profesorilor

5.    Dezvoltarea de liste de poveşti SF adecvate vârstei

6.    Publicarea de material online, cu access liber care să fie interesant şi gata de a fi folosit de către elevi

7.    Dezvoltarea de activităţi care sunt de mare calitate şi care încurajează explorarea, investigarea şi descoperirile

8.    Adaptarea materialului la niveluri specifice de vârstă

9.    Adaptarea materialului, poveştilor şi activităţilor SciFi-Ed la arii specifice ale unor curriculum-uri specifice şi elaborarea de material care se corelează cu alte materiale didactice (de exemplu, manuale) folosite în prezent

10.                  Utilizarea tehnologiei, producerea de ajutoare vizuale relevante, şi încurajarea folosirii multimedia (sunet, mişcare, video etc.)

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Activitatile extracurriculare si impactu…

ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. RĂȘCHITOR SIMONA Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ Oricât ar fi de importantă educaţia  realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu...

Read more

Notes sur la comprehension

NOTES SUR LA COMPREHENSION   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire...

Read more

Program Scoala Altfel activitati pentru …

ACTIVITATEA NR. 2 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi 1.       Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII 2.       Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.      ...

Read more

Model de acord privind transferul 2014

Model de acord privind transferul 2014   Vezi modelul de acord/acord de principiu emis de directorul unitatii de invatamant privind transferul pentru restrangere de activitate/pretransferul consimtit intre unitatile de invatamantul pentru anul...

Read more

Mecanismele naratiunii in romanele lui C…

MECANISMELE NARAŢIUNII ÎN ROMANELE LUI CAMIL PETRESCU prof. Ghiţă Valentin-Viorel Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti Prin prezenta lucrare încercăm să ilustrăm instanţele comunicării narative, având ca text suport două...

Read more

Revista cercului literar

CERCHIŞTII ŞI ,,REVISTA CERCULUI LITERAR” DE LA SIBIU   Nevodenszki Sorina, profesor I Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Jud. Timis     Sibiul a oferit climatul în care s-a constituit una din cele mai cunoscute grupãri din...

Read more

Cum sa motivezi elevii sa fie activi in …

CUM SĂ MOTIVEZI ELEVII SĂ FIE ACTIVI ÎN TIMPUL ORELOR DE CURS                                                                                                     Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina                                                                                                 Şcoala Gimnazială Fodora, com. Gâlgău   O bună comunicare între elevi şi profesor...

Read more

Grafic pregatire pentru gradul II UBB Cl…

Grafic pregătire pentru gradul II UBB Cluj   Vezi Graficul desfăşurării pregătirilor pentru examenul de grad didactic II, sesiunea 2013 la DPPD - UBB Cluj (Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic - Universitatea...

Read more