Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitatea catedrei/comisiei metodice
Marţi, 14 Septembrie 2010 07:23

ACTIVITATEA CATEDREI/COMISIEI METODICE

 

Art.40. Catedrele/comisiile metodice se constituie din minimum patru membri, care predau aceeaşi disciplină de studiu. În situaţiile în care disciplina educaţie fizică şi sport este predată de mai puţin de 4 cadre didactice, catedra/ comisia metodică se constituie din cadrele didactice care predau discipline înrudite sau predau discipline din alte arii curriculare.

        

Art.41. În învăţământul preşcolar şi primar catedrele/comisiile metodice, în funcţie de numărul de cadre didactice se pot constitui pe grupe/ani de studiu, de acelaşi nivel, pe grupe/clase de niveluri apropiate sau pe întreg ciclul de învăţământ.

           

Art.42. În unităţile de învăţământ sportiv, cu program integrat şi cel cu program suplimentar, ca unităţi independente,  catedrele/ comisiile metodice se vor constitui astfel:

a)    din minimum trei profesori/ antrenori care predau aceeaşi disciplină sportivă;

b)   din minimum trei profesori/ antrenori care predau discipline înrudite (exemplu: catedra de jocuri sportive/ de sporturi individuale etc.);

c)    când nu sunt întrunite condiţiile privind minimum de membri care pot constitui o catedră/ comisie metodică, aceasta se constituie din toate cadrele didactice/ antrenorii, indiferent  de disciplina sportivă predată.

 

 

Art.43. În unităţile de învăţământ în care funcţionează clase cu program sportiv integrat şi/ sau secţii de C.S.S., cadrele didactice/ antrenorii care predau la aceste clase/ secţii, se constituie în catedre/ comisii metodice astfel:

a)    dacă sunt minimum trei profesori /antrenori, se va constitui o catedră (care predau aceeaşi disciplină sportivă sau alte discipline);

b)   dacă sunt mai puţin de trei profesori /antrenori, aceştia vor fi integraţi în catedra/ comisia metodică de educaţie fizică a unităţii de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea.

           

Art.44. Catedrele/comisiile metodice sunt conduse de un şef de catedră/comisie metodică, numit de directorul unităţii de învăţământ, pe baza propunerilor primite din partea catedrei/comisiei metodice, care are atribuţii specifice.

 

Art.45. Atribuţiile catedrei/comisiei metodice sunt următoarele:

a)    elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ, cuprinzând:

-         obiectivele şi strategia predării disciplinei, în condiţiile concrete existente în unitatea de învăţământ (se vor face referiri concrete privind disciplinele sportive care vor fi predate cu caracter obligatoriu,  prevazute de programe, opţional sau/şi alternative);

-         formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculumul la decizia şcolii;

-         după caz, formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculum diferenţiat;

-         numărul şi conţinuturile orelor de ansamblu sportiv;

-         disciplinele sportive şi numărul de ore necesare pentru pregătirea formaţiilor sportive reprezentative, obiectivele de performanţă ale acestora;

-         structura şi eşalonarea activităţilor sportiv- turistice pe parcursul anului şcolar;

b)   elaborează programele de activităţi semestriale, cu termene şi responsabilităţi, nominalizând componentele prevăzute în oferta educaţională,  la care se adaugă:

-         creşterea eficienţei activităţii didactice (lecţii deschise, dezbateri tematice);

-         perfecţionarea continuă şi periodică a cadrelor didactice (documentare şi prezentare de referate metodice, interasistenţe şi schimburi de experientă, organizare şi participare la sesiuni de comunicări, referate ştiinţifice, susţinerea examenelor de definitivat şi grade didactice, participarea la cursuri de perfecţionare);

-         optimizarea planificării şi proiectării didactice prin prezentarea şi dezbaterea documentelor de planificare şi proiectare specifice, respectiv: eşalonarea anuală a unităţilor de învăţare, planul calendaristic semestrial, proiectarea unităţii de învăţare şi proiectul didactic;

-         prezentarea şi dezbaterea sistemelor de evaluare pe clase, respectiv instrumentele de evaluare, caracterul obligatoriu sau alternativ al acestora, eşalonarea pe semestre şi criteriile de stabilire a scalelor de evaluare;

-         soluţiile de evaluare pentru elevii aflaţi în situaţii speciale (morfologice, motrice, de sănătate);

-         acţiunile sportive cu caracter de masă înscrise în calendarul competiţional anual;

-         acţiunile sportive oficiale cuprinse în calendarul olimpiadelor naţionale ale sportului şcolar la care au fost înscrise formaţiile sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ;

-         activităţile turistice şi serbările sportive;

-         informarea curentă şi periodică a elevilor şi a celorlalte cadre didactice prin avizierul catedrei;

-         programarea după caz a activităţilor de pregătire specială a elevilor pentru probele de aptitudini solicitate de admiterea în cicluri de învăţământ superioare sau de finalizare a studiilor (bacalaureat).

 

Art.46. Atribuţiile şefului de catedră/comisie metodică sunt următoarele:

a)    stabileşte atribuţiile fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;

b)   evaluează activitatea şi propune consiliului de administraţie calificativul anual pentru fiecare membru al catedrei/comisiei metodice;

c)    efectuează asistenţe la lecţiile, cu precădere la cadrele didactice stagiare şi la cele nou venite în unitatea de învăţământ;

d)   stabileşte şi monitorizează implementarea standardelor de calitate specifice disciplinei;

e)    elaborează informări asupra activităţii catedrei/comisiei metodice, semestrial şi la cererea directorului, pe care le prezintă în consiliul profesoral;

f)     stabileşte graficul desfăşurării lunare a şedinţelor catedrei/comisiei metodice şi elaborează tematica acestora;

g)    cultivă şi întreţine un climat de activitate favorabil performanţei didactice şi metodice;

h)    mediază eventualele situaţii conflictuale;

i)      solicită sprijinul directorului unităţii de învăţământ pentru respectarea de către echipa de întocmire a orarului, a cerinţelor motivate ale catedrei/comisiei metodice, respectiv de utilizare  judicioasă a spaţiilor de lucru, a materialelor didactice şi a condiţiilor de activitate ale elevilor;

j)     colaborează cu personalul tehnic şi de îngrijire repartizat pentru întreţinerea bazei sportive;

k)   întocmeşte  referatele de necesitate şi le înaintează conducerii unităţii de învăţământ.

 

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

 

CAPITOLUL IX

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:54
 

Revista cu ISSN

Meseria de dascal consideratii

MESERIA DE DASCĂL – CONSIDERAŢII     Profesor Oana Alexe G.P.P. nr. 15, Focşani A fi educator este fără îndoială, meseria cea mai importantă şi nobilă a omenirii, pentru că are acces direct la sufletul...

Read more

Ecoeducatia

ECOEDUCAȚIA prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității. Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție. ...

Read more

Capitol I

Capitolul I. Reglementãri generale Art. 1 APR Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR. APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice...

Read more

Studiu despre geneza metaforei si sensul…

STUDIU DESPRE GENEZA METAFOREI ŞI SENSUL CULTURII DE LUCIAN BLAGA   Prof. Dr. Elena Nadia Vesa Şcoala cu Clasele I-VIII, Vidra, Judeţul Alba   Motto: Destinul omului este creaţia.   Pornind de la scurta prezentare a...

Read more

Mai multi candidati la examenul de defin…

Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013 pentru examenul de definitivare în învăţământ   În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre...

Read more

Profesorul ca manager educational

PROFESORUL CA MANAGER EDUCAŢIONAL   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: În perioada actuală, profesorul nu mai reprezintă doar un transmiţător de cunoştinţe, ci şi un organizator, îndrumător şi evaluator al...

Read more

Cresterea gradului de adaptabilitate sco…

CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,...

Read more

Temele de acasa piedica sau sprijin in a…

TEMELE DE ACASĂ – PIEDICĂ SAU SPRIJIN ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof. ȋnv. primar Andrei Alexandra, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni Rezumat: Pornind de la...

Read more