Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
Scris de admin   
Marţi, 02 August 2016 00:45

Calendarul si structura anului scolar 2016-2017

A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.

Noul an şcolar va debuta pe 12 septembrie 2016.

Anul şcolar 2016-2017 va avea 35 de săptămâni de cursuri (169 de zile lucrătoare). Clasele terminale de liceu vor avea 32 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 26 mai 2017. Clasele de a VIII-a vor avea 34 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 9 iunie. Pentru învăţământul special cursurile se întind pe durata a 37 de săptămâni.

Iată structura stabilită de MENCȘ:

  • Semestrul I (19 săptămâni):
    • cursuri: 12 septembrie 2016 - 23 decembrie 2016;
    • vacanţa de iarnă: 24 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017;
    • cursuri: 9 ianuarie 2017 - 3 februarie 2017;
    • vacanţa intersemestrială: 4 februarie 2017 - 12 februarie 2017;

Notă: În perioada 29 octombrie 2016 - 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

  • Semestrul II (16 săptămâni):
    • cursuri: 13 februarie 2017 - 14 aprilie 2017;
    • vacanţa de primăvară: 19 aprilie 2017 - 30 aprilie 2017;
    • cursuri: 2 mai 2017 - 16 iunie 2017;
    • vacanţa de vară: 17 iunie 2017 - 10 septembrie 2017.

Notă: Pentru angajaţii sistemului educaţional, anul şcolar se va desfăşura între 1 septembrie 2016 şi 31 august 2017.

"Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei, ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului şi 1 Iunie - Ziua copilului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar".

În ceea ce priveşte programul naţional "Şcoala altfel", acesta se va desfășura într-o perioadă de cinci zile lucrătoare consecutive, în funcție de decizia fiecărei unități de învățământ, însă respectând următoarele intervale:

  • Pentru învăţământul preşcolar şi primar:
    • 21 noiembrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017;

  • Pentru învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal:
    • 17 octombrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017.

Lucrările semestriale şi tezele vor fi susţinute cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul fiecărui semestru. "Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice", se mai arată în actul amintit.

Descarcă document - structura anului școlar 2016-2017 - ORDIN nr. 4577 din 2016

Ultima actualizare în Duminică, 11 Septembrie 2016 08:50
 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru cultura civica …

Planificare model pentru cultura civica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Documente diriginte

Documentele dirigintelui   Afla care sunt documentele necesare pentru diriginte.   Documente necesare pentru mapa dirigintelui: * Decizie de numire - cadru didactic titular, raspunde de domeniul educativ scolar si extracurricular pe toate componentele si...

Read more

Limbajul in perioada scolara mica

              LIMBAJUL ÎN PERIOADA ŞCOLARĂ MICĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş               Perioada şcolară mică (6/7-10/11 ani), de la intrarea copilului în şcoală şi terminarea ciclului primar,...

Read more

Proiecte educative interne

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE INFORMARE SINTETICĂ    1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau...

Read more

Elemente de noutate in aplicarea curricu…

ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ                                                                                Ed. Purcel Cecilia, Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad   Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea...

Read more

Instruirea diferentiata a elevilor prin …

INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR PRIN APLICAREA TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE Profesor învățământ primar, Odarca DEAC Școala Gimnazială „Petre Dulfu”   Baia Mare Stilurile de învățare ale elevilor se pot clasifica în diverse moduri...

Read more

FRUMOSUL

FRUMOSUL – FENOMEN ESTETIC DE BAZÃ ŞI CATEGORIE CENTRALÃ A ESTETICII   prof. Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Frumosul reprezintã un fenomen complex deosebit de fluid si prin urmare greu...

Read more

Cross curricular teaching learning

CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara                    Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning  involves a conscious effort to apply concepts, theories,...

Read more