Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor
Vineri, 08 Aprilie 2011 00:00

CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR

 

1. Vă place să vă uitaţi la TV?

*      DA

*      NU

2. Vă place să utilizaţi computerul?

*      DA

*      NU

3. În ce măsură vă influenţează comportamentul timpul petrecut în faţa TV/computerului?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

4. Ce emisiuni TV preferaţi?

*      Culturale

*      Documentare (tehnice/ ştiinţifice)

*      Desene animate

*      Filme

*      Divertisment

*      Publicitate/reclame

*      Sport

*      Altele

5. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa televizorului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

6. Câte ore petreceţi în medie, pe zi, în faţa computerului?

*      Nici una

*      Mai putin de o ora

*      Intre  1-3 ore

*      Intre 3-5 ore

*      Peste 5 ore

7. Care sunt motivele pentru care utilizaţi TV/computerul?

*      Mă relaxez

*      Înving plictiseala

*      Sunt interesat de anumite emisiuni

*      Îmi oferă mai rapid informaţii

*      Mă distrez

*      Altele

8. Care sunt motivele pentru care nu utilizaţi TV/computer?

*      Am multe teme de rezolvat

*      Îmi interzic părinţii

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Îmi petrec timpul cu familia

*      Desfăşor alte activităţi (sport, muzică, dans, etc.)

9. Specialiştii au dovedit că petrecerea timpului îndelungat în faţa TV/computerului are următoarele consecinţe. În care dintre acestea vă regăsiţi?

*      Oboseală

*      Insomnie

*      Izolare

*      Plictiseală

*      Dependenţă

*      Stare de somnolenţă

*      Obezitate

*      Agresivitate, agitaţie, nervozitate

*      Neatenţie

10. Realizaţi un top 5 al efectelor pozitive în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Comunicare

*      Informare

*      Relaxare

*      Educare

*      Învăţare

11. Realizaţi un top 5 al efectelor negative în ceea ce priveşte TV/computerul asupra dvs. (1- cel mai important, 5- cel mai puţin important)

*      Imitaţie

*      Dificultăţi de comunicare (slaba capacitate de a asculta)

*      Dificultăţi de atenţie, afectarea capacităţii de concentrare

*      Probleme de învăţare

*      Violenţă/agresivitate

12. Ce alte activităţi aţi putea desfăşura în timpul liber dacă nu aţi avea posibilitatea de a petrece timpul în faţa TV/computerului?

*      Citesc

*      Mă plimb prin parc (role, bicicletă, etc.)

*      Desenez/pictez

*      Ascult muzică

*      Mă întâlnesc cu prietenii

*      Mă pregătesc suplimentar pentru şcoală

*      Mă odihnesc

*      Altele

13. Ce preferaţi să faceţi atunci când folosiţi computerul?

*      Să stau pe chat/messenger cu colegii/prietenii/persoane noi

*      Să caut informaţii

*      Să mă joc (jocuri video)

*      Să „descarc” filme, muzică

*      Să explorez diverse pagini WEB

*      Să rezolv sarcinile pentru şcoala

*      Altele

14. În ce măsură vă ajută TV/computerul în activitatea şcolară?

*      În foarte mare măsură

*      În mare măsură

*      În potrivită măsură

*      În mică măsură

*      Deloc

15. Cum reacţionează familia faţă de utilizarea TV/computerului?

*    Este împotriva folosirii în mod exagerat

*     Consideră că este folositor

*    Impun respectarea unui program

*    Folosesc în aceeaşi măsură ca şi mine

*    Îi este indiferent

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Pledoarie pentru studiul limbii franceze

PLEDOARIE PENTRU STUDIUL LIMBII FRANCEZE   prof. drd. Stan Cristina Şcoala Gimnazială Grigore Moisil  Ploieşti, jud. Prahova     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă profesională de succes şi...

Read more

Teoria inteligentelor multiple instrumen…

TEORIA INTELIGENŢELOR MULTIPLE CA INSTRUMENT UTILIZAT ÎN CADRUL LECŢIILOR CENTRATE PE ELEV   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzau   “Acelaşi copil poate fi interesat, gânditor şi angajat în anumite conţinuturi, în timp ce...

Read more

Pledoarie pentru scoala incluziva

PLEDOARIE PENTRU ŞCOALA INCLUZIVĂ Profesor pentru învățământul preșcolar Roșca Oana Grădinița ,,Curcubeul Copilăriei” Craiova Noul tip de şcoală, cea incluzivă, trebuie să recunoască diferite cerinţe educaţionale ale copiilor,...

Read more

Formarea comportamentului ecologic

FORMAREA COMPORTAMENTULUI ECOLOGIC AL MICILOR ŞCOLARI Inst. Oprea Gianina Livia Şcoala Generală ,,Mircea Sântimbreanu”, Brad, jud. Hunedoara     ,,Totul a iesit bun din mâinile naturii, pentru a degenera în mâinile omului” scria J.J....

Read more

Problema libertatii la Dostoievski

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a...

Read more

The role of self knowledge in the develo…

THE ROLE OF SELF-KNOWLEDGE IN THE DEVELOPMENT OF PERSONAL AND PROFESSIONAL LITERACY   PROFESOR JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REŞIŢA, CARAŞ-SEVERIN                 Self-knowledge helps you develop your own potential. It helps to identify obstacles, and...

Read more

Studiu privind impactul divortului asupr…

STUDIU PRIVIND IMPACTUL DIVORTULUI ASUPRA COPIILOR   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Divorțul își pune amprenta asupra copilului de orice vârstă, consecințele materializându-se la nivel emoțional, comportamental, intelectual și...

Read more

Matematica obiect de cultura generala in…

MATEMATICA – OBIECT DE CULTURĂ GENERALĂ ÎN EDUCAŢIA ELEVILOR DE LICEU Prof. Badea Brigitte Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat: În programa şcolară, prin trunchiul comun şi curriculumul diferenţiat, se...

Read more