Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Comunicarea interna in cadrul unei firme
Scris de administrator   
Marţi, 08 Iulie 2014 11:12

COMUNICAREA INTERNĂ ÎN CADRUL UNEI FIRME

 

Prof. ec. Cîrcotă Roxana

Liceul Tehnologic de Marină Galați

 

Rezumat

COMUNICAREA INTERNĂ înglobează toate procesele comunicaţionale care au loc cu anagajaţii, comunicarea managerială internă, relaţii publice interne etc.

Publicul țintă în comunicarea internă: patronul, Consiliul de administraţie, managerul general, echipa managerială (conducerea), personalul administrativ, secretariatele, personalul în uniformă etc.;  reprezentanţii sindicali, foştii angajaţi ai instituţiei aflaţi din motive de vârstă, boală etc. în afara organizaţiei, membrii de familie ai angajaţilor organizaţiei care, prin programe adecvate, pot fi determinaţi să devină multiplicatori de imagine pozitivă ai organizaţiei, angajaţi temporari (de exemplu, consultanţii pe diferite proiecte) etc.

Conducerea comunică angajaţilor deciziile sale, controlează executarea lor, iar deciziile sunt bazate la rândul lor pe fluxul de informaţii.

 

S.C. GAMABELL EXIM SRL s-a înfiinţat în anul 1997, este reprezentată de o persoană juridică română, cu formă de răspundere limitată, având sediul oficial pe Str. Armoniei, nr. 12-20, sector 2, București, România.  Durata de funcţionare a societății este nelimitată.

 Scopul efectuării acestei cercetări îl constituie în principal determinarea modului în care se realizează comunicarea internă, în cadrul firmei S.C. GAMABELL EXIM SRL.

Chestionarul este alcătuit din 10 de întrebări, în care am utilizat 3 tipuri de scală: nominală, ordinală şi de interval. Colectivitatea cercetată este reprezentată de cei 87 de angajați. Recoltarea informaţiilor se va face prin metoda anchetei. Tehnica folosită va fi cea a interviului structurat, tuturor subiecţilor fiindu-le prezentat acelaşi chestionar. Numărul indivizilor intervievaţi este de 20 de persoane.

Principalii factori care au contribuit la creşterea şi succesul firmei sunt perseverenţa, calitatea produselor şi serviciului oferit, o bună organizare a distribuției, o activitate de marketing susţinută şi bine ţintită, și bineînțeles o comunicare bună, a făcut posibilă performanța extraordinară a companiei. De calitatea şi funcţionalitatea comunicării depinde modul în care sunt folosite resursele şi sunt atinse scopurile. Eficienţa acestei companii se bazează pe specializarea funcţiilor la nivel de departamente şi de indivizi şi pe complementaritatea acestor funcţii. De aici rezultă importanța comunicării, necesitatea schimbului de informaţii între departamente, între indivizi, între organizaţie şi mediul său socio-economic.

Toţi angajaţii au fişa postului cu atribuţiile de serviciu scrisă şi întocmită de directorii de departamente. Procesul de evaluare a performanţelor este descris prin productivitatea muncii, creșterea pe piața și atragerea de noi clienți. În cadrul firmei nivelul de principii morale şi motivaţie este menţinut ridicat prin salarii şi stimulente.

Cu peste 385 de membrii, echipa este cea mai valoroasă resursă a companiei. Urmăresc să atragă tineri care sunt talentaţi, motivaţi şi interesaţi să lucreze într-o companie în care contribuţia lor se materializeaza în rezultate spectaculoase. Principiile lor vizează recompensarea angajaţilor în funcţie de eforturile depuse. Respectă şi preţuiesc angajaţii pentru plus-valoarea adusă firmei.

În ceea ce privește comunicarea internă ceea ce predomină în compania GAMABELL EXIM SRL este o rețea flexibliă, deci angajații au o mai mare libertate de comunicare și acces nelimitat la canalele de comunicare. În mare parte informațiile în interiorul companiei sunt disponibile oricărui angajat.

Propun un nou tip de comunicare online. Realizarea unui blog al companiei la care au acces doar angajații, și unde se discută absolut orice problemă legată de serviciu. Aici se încarcă și documente importante, precum diferite reglementări, rapoarte, decizii. Blog-ul este organizat pe departamente (HR, marketing, vânzări, etc.). Fiecare angajat poate să comunice liber cu colegii săi, să posteze informații referitoare la departamentul său, dar și să vadă informațiile referitoare la celelalte departamente. Este o comunicare pe orizontală, căci fiecare angajat poate discuta cu oricare alt angajat din alt departament indiferent de poziția ierarhică a acestuia. Blog-ul se deschide automat când se deschid calculatoarele, și oferă posiblitatea unei comunicări interne rapide și în timp real. Există o persoană desemnată a se ocupa de buna funcționare a blog-ului și de a încărca toate documentele utile. Diferite rapoarte sau reglementări care sunt încărcate pe blog, sunt deasemenea arhivate și în formă fizica (hârtie), mai ales cele care necesită semnătură și ștampilă. În urma formării acestui blog s-a constatat că moralul grupurilor este mai ridicat, datorită responsabilizării pentru informația pe care o trimit.

Acest tip de comunicare este apreciat de către angajați, și util tututor departamentelor. Rețeaua devine însă mai restrictivă atunci când informația este transmisă sau pleacă de la directorul general spre departamente. Directorul general comunică doar cu managerii de departamente. Deci accesul angajaților este inegal, managerul de departament fiind cel favorizat de transmiterea informației. Rareori se întamplă ca directorul general să aibă contact direct cu angajații departamentelor.

Climatul predominant în compania SC. GamaBell Exim S.R.L este cel de cooperare, caracterizat prin respect, simpatie, empatie, încredere reciprocă și centrare pe sarcină, iar feedback-ul este unul reciproc și constructiv, atât dinspre angajați spre conducere, și de cele mai multe ori dinspre conducere spre angajați.

Vezi chestionar ... 

Bibliografie:

1. Rodica Cândea - Comunicarea organizaţională aplicată, Bucureşti, Editura Expert, 2008

2. V. Danciu, A. Grigorescu, Marketing, metodologie si practică, Editura Dacia Europa Nova, Lugoj, 2000

3. V. A. Păuș - Comunicare si resurse umane, Editura Polirom, București, 2006

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Emotii si temeri privind adaptarea copil…

EMOŢII ŞI TEMERI PRIVIND ADAPTAREA COPILULUI LA GRĂDINIŢĂ Prof. înv. preşc. Brehoi Maria Grădiniţa cu P.P.Nr.33, Braşov Începerea şcolii şi a grădiniţei este o perioadă plină de emoţii atât pentru copii...

Read more

Preocupari literare premergatoare Cercul…

PREOCUPÃRI LITERARE PREMERGÃTOARE CERCULUI LITERAR DE LA SIBIU   Nevodenszki Sorina, institutor Şcoala cu clasele I – VIII Sânandrei, jud. Timis     Victor Iancu, renumit estetician al perioadei interbelice, se aflã printre cei mai...

Read more

Etica in dezbaterea didactica de la bana…

ETICA ÎN DEZBATEREA DIDACTICĂ DE LA BANALITATE LA ARTĂ   Profesor Hrihorciuc Otilia Liceul Tehnologic ”Ion Nistor”- Vicovu de Sus, județul Suceava   Atât dezbaterea cât și problemele de etică sunt subiecte din ce în ce...

Read more

Invatamantul simultan o problema frecven…

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI Prof. Bota Maria Gabriela Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș Predarea simultană se...

Read more

Importanta si rolul literaturii pentru c…

IMPORTANȚA  ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele...

Read more

Recuperarea ramanerii in urma la matemat…

RECUPERAREA  RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov                   Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au...

Read more

Europa e mai aproape

EUROPA E MAI APROAPE                                                                                       Prof. Georgeta Munteanu                                                                                     CNA « Ion Vidu » Timişoara   Vise...vise...vise. Cu toţii visăm. Si iată că visele devin uneori realitate. Cum a fost şi acesta, al meu. Când auzeam...

Read more