Univers de copil

A+ R A-


Fii un consumator informat si nu uita drepturile consumatorului

consumator informt si drepturile consumatoruluiFiecare dintre noi avem calitatea de consumator – consumator de bunuri sau consumator de servicii. De fapt, e bine de stiut ca toti consumatorii din Europa au drepturi, desi, uneori, ca si consumatori ne confruntam cu probleme legate de calitatea produselor sau a serviciilor. Retineti, nu ar trebui sa acceptam o astfel de situatie. Daca ati fost inselati sau ati cumparat ceva de care nu sunteti multumit, luati atitudine si faceti o plangere.

De asemenea, daca nu sunteti multumit de produsul pe care l-ati cumparat, returnati-l.  Mergeti inapoi la magazine. Spuneti-le care este problema si cum ati dori sa fie rezolvata. Notati sau retineti numele persoanei cu care discutati.

Daca problema nu se rezolva, contactati sediul companiei sau a societatii furnizoare – puteti gasi adresa si numarul de telefon pe internet. Scrieti-le si transmiteti-le un e-mail sau, mult mai simplu, dati-le un telefon. Daca ii sunati, notati ora, data, numele persoanei cu care ati vorbit si ce ati discutat. E bine sa le scrieti si o scrisoare in care sa faceti un rezumat al discutiei. Nu uitati insa sa pastrati o copie si pentru dvs.!

Inaintati plangerea mai departe. Daca raspunsul la plangerea dvs. nu va multumeste, adresati-va Centrului local de consultant si informare a consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (www.opc.ro) sau Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (www.anpcppsr.ro), www.protectia-consumatorilor.ro.

Daca tot nu ati rezolvat problema, puteti sa va ganditi la o actiune de justitie civila, la arbitraj sau la mediere, pentru a gasi o solutie.

Haideti sa vedem ce trebuie sa faceti pentru o plangere eficienta, pasii de urmat in acest demers:

·         Cunoasteti-va drepturile inainte de a incepe demersurile.

·         Sansele sa obtineti ce doriti cresc daca ramaneti calm!

·         Prezentati aspectele relevante.

·         Spuneti ce doriti – scuze, inlocuirea produsului, banii inapoi, servicii mai bune, o compensatie, s.a.m.d.

·         Fiti siguri ca vorbiti cu cineva care are putere de decizie.

·         Pastrati intr-un dosar toate documentele relevante – reclame, comenzi, chitante, certificate de garantie, instructiuni de utilizare, dovada de plata, scrisori, datele la care au avut loc discutiile si numele persoanelor cu care ati vorbit.

·         Trimiteti companiei/societatii o copie cu documentele de mai sus, nu originalul.

·         Cand ati descoperit o problema, actionati imediat, nu amanati!

·         Prezentati-va intotdeauna cu nume, adreasa, numar de telefon, etc.

Nu strica sa fim informati sa ne cunoastem drepturile mai ales acum, in preajma zilei de 15 Martie cand se sarbatoreste Ziua Internationala a Consumatorului.

Vilegiaturistii de seama la Ba…

Vilegiaturistii de seama la Baile Herculane

Vilegiaturistii de seama la Baile Herculane   Printre vilegiaturistii sositi la sfarsitul secolului al XVIII-lea si inceputul secolului al XIX-lea sunt consemnati numerosi oameni politici si scriitori romani, care si-au ingrijit sanatatea...

Sa confectionam clovnul jucaus

Sa confectionam clovnul jucaus

Sa confectionam clovnul jucaus Camera copilului dvs. trebuie sa fie vesela si plina de culoare. Ce poate fi mai frumos decat prezenta unui clovn in camera acestuia? Dar, ce bine ar...

Rezumat Ulita copilariei de Io…

Rezumat Ulita copilariei de Ionel Teodoreanu

ULIŢA COPILĂRIEI  de Ionel Teodoreanu   I   E o umilă şi neştiută uliţă de margine de târg. Nu răsfaţă ochiul cu mlădieri de râu gătite-n salturi de verdeaţă şi nici nu ispiteşte pasul cu caldarâm...

Activitatea onirica si interpr…

Activitatea onirica si interpretarea viselor II

Activitatea onirica si interpretarea viselor II Privire cibernetica In legatura cu cele trei stari esentiale ale constiintei: veghe – somn – vis, neurofiziologia a evidentiat regimuri electrice diferite de functionare. Aceste...

Chihlimbarul intre legenda si …

Chihlimbarul intre legenda si realitate

Chihlimbarul - intre legenda si realitate O legenda a tarilor batice spune ca Freya, zeita dragostei si a fertilitatii, care avea o mare slabiciune pentru bijuterii, a zarit intr-o zi, cand...