Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:26

FIŞA DE OBSERVARE A LECŢIEI

 

Loc:                                                                       Data:                               ____

 

Profesor/Maistru instructor:                                         Total Elevi:                       ____

 

Observator:                                                             Funcţie:                           ____

 

Disciplina:                                                                Nivel/an:                           ____

 

Lecţia:                                                                    Număr de absenţi:                 ____

 

 

 

Note de observaţie şi comentarii generale

(asupra planificării, tipului grupului de elevi, dificultăţilor, disciplinei, mapelor de lucru ale elevilor etc.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egalitate şi diversitate

(bune practici în promovarea egalităţii şi diversităţii)

 

 

 

 

 

 

 

 

Sănătate şi securitate

(ex. evaluarea riscului)

 

 

Obs: se va completa dacă este cazul

 

 

 

 

Nevoile individuale ale elevilor

(bune practici în satisfacerea nevoilor individuale ale elevilor şi adaptarea la stilurile de învăţare ale elevilor)

 

 

 

 

Autoevaluare şi revizuire

(opinia profesorului/maistrului instructor cu privire la atingerea obiectivelor, desfăşurarea sau modalităţile de îmbunătăţire a lecţiei) 

 

 

 

 

Listă de verificare pentru strategii/materiale

Vă rugăm să faceţi o listă de exemple de materiale/strategii utilizate în timpul lecţiei/sesiunii.

 

 

 

 

 

 

o lista de prezentă completată  o alte documente completate

 

Puncte tari

 

Aspecte care pot fi îmbunătăţite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTĂ:

 

          __

 

 

5 = performanţă excelentă, cu un număr de activităţi inovative

4 = performanţă foarte bună şi peste nivelul aşteptat

3 = performanţă bună care îndeplineşte cerinţele, doar cu foarte puţine puncte slabe

2 = performanţă satisfăcătoare care îndeplineşte cerinţele doar cu câteva puncte slabe

1 = performanţă nesatisfăcătoare, fără rezultate valoroase

 

Plan de acţiune

 

 

 

 

 

 

Acţiune finalizată

Introduceţi data

 

       

 

 

 

 

Semnătura profesorului/maistrului instructor

 

Semnătura observatorului

 

Pe parcursul unei singure lecţii nu veţi putea observa toate criteriile. Întrebările de mai jos au caracter orientativ. Ele vă vor ajuta să vă structuraţi observarea şi discuţiile în care oferiţi feedback. De asemenea, vă pot fi de folos şi pentru argumentarea notei acordate.

Profesorul/Maistrul instructor –

 

DA

NU

1.          a aranjat locul/sala/ în mod adecvat?

2.          a aranjat şi pregătit toate echipamentele?

3.          a aşezat la îndemână toate materialele ajutătoare/resursele adecvate?

4.          a avut în vedere considerente/nevoi speciale?

5.          a explicat în mod clar scopul, metodele şi obiectivele lecţiei/sesiunii?

6.          a explicat procesul de evaluare cu exactitate, unde a fost cazul?

7.          a oferit informaţii pentru a evita lipsa de imparţialitate şi pentru a promova egalitatea şanselor pentru elevi?

8.          a identificat şi a ţinut cont de cunoştinţele şi experienţa anterioară?

9.          a ţinut cont de alcătuirea /nevoile / capacităţile grupului / elevilor?

10.      a adaptat lecţia/sesiunea pentru a răspunde nevoilor elevilor?

11.      a stabilit ţinte individuale de învăţare când acest lucru fost necesar ?

12.      a împărţit sarcina de învăţare în paşi mici de realizare?

13.      a încurajat angajamentul, concentrarea şi eforturile elevilor?

14.      a încurajat învăţarea autonomă, centrată pe elev, învăţarea în grup şi învăţarea în diferite contexte?

15.      a folosit strategii diverse pentru a răspunde stilurilor individuale de învăţare  şi nevoilor elevilor?

16.      a redus la minim, ori de câte ori a fost posibil, preocupările diferite şi întreruperile?

17.      a comunicat eficient (ton, ritm, stil) cu elevii, răspunzând nevoilor lor diferite?

18.      a prezentat informaţii, fapte şi idei clare, exacte şi semnificative?

19.      a verificat înţelegerea şi a formulat în mod clar întrebările?

20.      a asigurat existenţa unor materiale clare, lizibile şi care au sporit claritatea informaţiilor?

21.      a selectat o varietate de materiale şi resurse pentru a sprijini nevoile elevilor?

22.      a încurajat elevii să pună întrebări?

23.      a încurajat elevii să participe pe tot parcursul lecţiei /sesiunii?

24.      a răspuns întrebărilor suplimentare ale elevilor furnizând informaţii suplimentare clare?

25.      a explicat scopurile şi rezultatele aşteptate ale exerciţiilor şi activităţilor?

26.      a oferit la timp feedback constructiv privind învăţarea şi progresul?

27.      a implicat elevii în evaluare şi le-a oferit feedback în legătură cu propriul progres?

28.      a asigurat o evaluare formativă regulată, adecvată, riguroasă, corectă şi exactă?

29.      a furnizat elevilor diferite tipuri de activităţi de evaluare, care să răspundă nevoilor lor?

30.      a încurajat elevii să îşi asume responsabilitatea pentru propriul proces de învăţare?

31.      a alocat timp suficient pentru discutarea unor aspecte, îngrijorări sau nevoi suplimentare?

32.      a folosit în mod eficient temele pentru a consolida şi extinde învăţarea?

33.      a atins scopurile şi obiectivele lecţiei /sesiunii?

34.      a demonstrat o bună stăpânire a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniu?

35.      a obţinut feedback pentru propria dezvoltare şi în scopul evaluării?

36.      a completat şi semnat cu exactitate documentaţia şi înregistrările corespunzătoare?

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

 

Extras din Anexa 2 la OMECT nr. 6308/19.12.2008, Sectiunea 7 Formulare


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Jurnalismul narativ

JURNALISMUL NARATIV Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Jurnalismul narativ conține informații corecte și bine documentate şi este corelat cu jurnalismul de imersiune, un termen folosit pentru a...

Read more

Educatia digitala in scoala romaneasca

EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ   Profesor Magaz Vasilica Georgeta Liceul Teoretic “ Callatis”, Mangalia                    Rezumat - Acest secol este fără îndoială, secolul culturii digitale. Educaţia digitală este  una din preocupările de bază...

Read more

Corpul National de Experti in Management…

Corpul National de Experti in Management Educational 2013 seria 1   In Monitorul Oficial nr. 98 din 19 februarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 3179/2013 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea...

Read more

A study in expressing feelings in poetry

A STUDY IN EXPRESSING FEELINGS IN POETRY   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara     In expressing feelings, some of the pupils have to fight the tendency of becoming too explicit and...

Read more

Planificare model pentru istorie clasa a…

Planificare model pentru istorie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Planificare model pentru matematica inva…

Planificare model pentru matematica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Noptile lui Alexandru Macedonski in spir…

 NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN SPIRIT EUROPEAN   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă...

Read more

Martisorul, traditie si legenda

MÃRŢIŞORUL, TRADIŢIE ŞI LEGENDÃ Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „ Nicolae Iorga” Baia Mare     Mãrtisorul, un obicei pãgân de pe vremea dacilor si romanilor Descoperirile arheologice aratã...

Read more