Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ghid de evaluare a activitatii didactice
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Ghid de evaluare a activităţii didactice

I. PLANIFICARE – PROIECTARE

1. Modul de întocmire a planificărilor:

- structura

- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an

- concordanţa cu cerinţele programelor

- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică

2. Pregătirea pentru lecţie:

- documentarea ştiinţifică

- selectarea mijloacelor de învăţământ

- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei

- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei

- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi

 

II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA LECŢIEI

1. Parcurgerea ritmică şi integrală a materiei

2. Gradul de evaluare a structurii lecţiei la obiectivele formulate

3. Asigurarea conţinutului ştiinţific; rigurozitatea şi logica raţionamentelor, argumentarea

afirmaţiilor

4. Sistematizarea cunoştinţelor predate şi asigurarea corelaţiilor inter şi intradisciplinare

5. Caracterul practic-aplicativ al noţiunilor transmise

6. Capacitatea de a prezenta accesibil conţinutul

7. Raportul dintre conţinutul prevăzut în programă şi cel realizat la lecţie

8. Fluidizarea secvenţelor de instruire

9. Optimizarea raportului informativ-formativ, instructiv-educativ, teorie-practică, creativ-interpretativ-reproductiv

10. Adaptarea strategiilor didactice la obiective, conţinut şi la posibilităţile de asimilare şi receptare ale elevilor, la ritmul lor de lucru

11. Asigurarea unei densităţi corespunzătoare de conţinut- folosirea eficientă a timpului

12. Preocuparea pentru redactarea conţinutului la tablă şi în caietele elevilor

13. Integrarea mijloacelor de învăţământ în lecţie

14. Gradul de antrenare şi participare a elevilor la lecţie

15. Preocuparea pentru stimularea gândirii, a spiritului creativ şi pentru formarea deprinderilor de activitate intelectuală, independentă

16. Relaţia profesor-elevi, stilul de lucru al profesorului

17. Aprecierea obiectivă a cunoştinţelor elevilor, consonanţa între nota acordată şi nivelul de pregătire a elevului, ritmicitatea notării

18. Stimularea comportamentelor pozitive de învăţare, motivaţia învăţării

19. Selectarea echilibrată a temei date acasă, însoţirea ei de eventuale îndrumări

20. Valorificarea valenţelor educative ale lecţiei

III. EFICIENŢA MUNCII DEPUSE REFLECTATE ÎN NIVELUL DE PREGĂTIRE AL ELEVILOR

1. Însuşirea noţiunilor fundamentale şi a limbajului specific disciplinei, capacitatea de a utiliza concepte şi metode

2. Calitatea raţionamentului deductiv şi inductiv

3. Rezultate obţinute în pregătirea elevilor (cu întregul colectiv, cu elevii dotaţi, examene, concursuri)

IV. ACTIVITATEA METODICO-ŞTIINŢIFICĂ

- în cadrul comisiei metodice

- în cadrul cercului pedagogic

- participare la acţiuni organizate la nivel judeţean

- contribuţii la dezvoltarea bazei didactice

- activitate publicistică

- responsabilităţi la nivel judeţean/local (metodist, îndrumator de practică pedagogică, propunător de subiecte pentru olimpiade, membru în Consiliul consultativ)

- activitate în cadrul unor comisii naţionale

Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01
 

Revista cu ISSN

Modalitati de dezvoltare la elevi a comp…

MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE LA ELEVI A COMPETENȚELOR DE COMUNICARE EFICIENTĂ Prof. Ionescu Ionela Milvia Șc. Gimn. Nr.1 Bumbești-Jiu, Gorj Noţiunea de competenţă de comu­nicare a evoluat foarte mult, înglo­bând astăzi domenii...

Read more

Conditii externe ale invatarii scolare

CONDIŢII EXTERNE ALE ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE     Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj         Învăţarea şcolară, acest proces de receptare şi asimilare de informaţii şi de influenţe educative, dar şi procesul de...

Read more

Cunoasterea profilului psihopedagogic si…

CUNOAŞTEREA PROFILULUI PSIHOPEDAGOGIC ŞI FIZIC AL ŞCOLARULUI MIC         Prof. înv. primar: DOBREA MONICA, Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău   Moto: „Omul îşi poate lua cunoştinţele numai de la om. Aşa, bazinul se...

Read more

Recuperarea ramanerii in urma la matemat…

RECUPERAREA  RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov                   Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au...

Read more

Pedagog de scoala noua

  PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de...

Read more

Fisa de evaluarea lectiei inspectia spec…

ANEXA Nr. 3   la metodologie   Numele si prenumele candidatului..................................... Data.............................. Examinator ................................   FISA DE EVALUAREA LECTIEI Inspectia speciala la clasa

Read more

Evaluarea cu ajutorul testelor create cu…

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU INSTRUMENTUL FLEXIQUIZ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: În acest articol este prezentat modul de utilizare al instrumentului FlexiQuiz pentru elaborarea...

Read more

Educatia pentru sanatate

EDUCAȚIA PENTRU SĂNĂTATE Macarie Cristina, prof. pedagogie Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș Educaţia pentru sănătate este indicat să fie începută cât mai precoce. Prin obiceiurile sănătoase se asigură...

Read more