Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


lecturi limba si literatura romana pentru clasa a IX-a
Scris de administrator   
Marţi, 08 Iulie 2014 11:15

LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A IX-A

Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a:
Lucian Blaga - Versuri
M. Cărtărescu - Poeme de amor, Poveste adevărată
I. L. Caragiale - La hanul lui Mânjoală
Petru Dumitru - Cronică de familie
Mihai Eminescu - Versuri
Ion Groşan - Caravana cinematografică
Octvian Paler - Deşertul pentru totdeauna
Simona Popescu - Exuvii
Ioan Slavici - Moara cu noroc
Mihail Sadoveanu - Hanu Ancuţei (Cealaltă Ancuţă)
Lecturi suplimentare - Literatura română pentru clasa a IX-a:

Vasile Alecsandri - Chiriţa în provincie, Poezii
Grigore Alexandrescu - Poezii. Proză (Satiră Duhului meu)
Nicolae Bălcescu - Românii supt Mihai Voievod Viteazul
Dimitrie Bolintineanu - Poezii
Ion Budai-Deleanu - Ţiganiada
Dimitrie Cantemir - Descrierea Moldovei, Istoria ieroglifică
I.L. Caragiale - O scrisoare pierdută, Momente şi schiţe
Barbu Şt. Delavrancea - Apus de soare
Mihai Eminescu - Poezii
Nicolae Filimon - Ciocoii vechi şi noi
Ion Ghica - Din vremea lui Caragea. Şcoala acum 50 de ani
B.P. Haşdeu - Răzvan şi Vidra
Costache Negruzzi - Scrisoarea a II-a. Scrisoarea IV
Alexandru Odobescu - Pseudo-kinegeticos
Anton Pann - Povestea vorbii
Ion Heliade Rădulescu - Scrieri alese
Alecu Russo - Cântarea României
Duiliu Zamfirescu - Viaţa la ţară
Literatura universală - lecturi suplimentare:

Homer - Iliada
Horaţiu - Satire
Henrik Ibsen - Stâlpii societăţii
John Keats - Odă la o urna grecească
Jean de Fontaine - Fabule
Moliere - Avarul
William Shakespeare - Regele Lear, Romeo şi Julieta
Lev Tolstoi - Război şi pace


Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Competente generale pe niveluri de invat…

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ                 Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de...

Read more

Inspectia tematica scop obiective tipuri…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 6-a Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 46. -     Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii...

Read more

Jocurile didactice mijloc de activizare …

JOCURILE DIDACTICE MIJLOC DE ACTIVIZARE A ELEVILOR DIN CLASELE I-IV ŞI DE CULTIVARE A INTERESULUI PENTRU ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Jocul este o activitate primordială a copilului de vârstă...

Read more

Masa rotunda romania incotro brandul de …

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE Chelmuş Anca – profesor documentarist Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti Introducere Dicţionar...

Read more

Profesorul ca manager educational

PROFESORUL CA MANAGER EDUCAŢIONAL   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: În perioada actuală, profesorul nu mai reprezintă doar un transmiţător de cunoştinţe, ci şi un organizator, îndrumător şi evaluator al...

Read more

Caracterizare generala varsta scolara mi…

CARACTERIZARE GENERALĂ - VÂRSTA ŞCOLARĂ MICĂ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     “Etapa micii şcolarităţi este perioada când situaţiile repetate duc la constituirea de mijloace de gândire mai operative în...

Read more

A invata si a intelege

                                                       A ÎNVĂŢA ŞI A ÎNŢELEGE                                                                                                                                                Mureşan-Chira Gabriel                                                                                                                            Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca          Procesul de învăţare doreşte modificarea unor structuri psihice şi comportamentale, dezvoltând gradual structuri cognitive, afective sau motorii, trecând...

Read more

Planificare model pentru limba si comuni…

Planificare model pentru limba si comunicare invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more