Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


O experienta unica! Honeywell Educators @ Space Academy
Duminică, 11 Octombrie 2009 19:45

O experientã unicã!

Honeywell Educators @ Space Academy (27 iunie - 2 iulie 2009)

U.S. Space&Rocket Center, Huntsville – Alabama – U.S.A.

 

 

Image

 

Mã numesc Lidia Mînzã si sunt profesor de chimie la Colegiul National “Vasile Alecsandri” din Galati. Am aflat de programul Honeywell Educators @ Space Academy 2009, citind un articol în presa nationalã al unei colege de fizicã, participantã la acest stagiu de pregãtire cu un an în urmã.

Am completat formularul online de candidaturã chiar în ultima zi a anului trecut. Pe lângã detalii personale si referitoare la scoala în care activez, am compus un eseu în care am descris modalitãtile de a atrage elevii spre studiul chimiei, activitãtile extracurriculare pe care le desfãsor, concursurile si olimpiadele scolare la care particip cu elevii mei.

La începutul lunii martie am aflat rezultatul selectiei; am fost fericitã si înfricosatã în acelasi timp, cã am fost admisã, alãturi de alti 5 colegi români (din Brãila, Nehoiu, Bucuresti si Ploiesti). Majoritatea candidatilor acceptati au fost americani, circa 10 % fiind din alte tãri precum: Australia, Canada, Republica Cehã, Anglia, Franta, Grecia, India, Irlanda, Scotia, Elvetia, România.

Image

O datã aflat rezultatul selectiei, am început pregãtirile pentru marea aventurã: programarea pentru vizã la ambasada SUA, interviul propriu-zis la ambasadã si obtinerea mult râvnitei vize, stabilirea itinerariului cãlãtoriei. Doresc sã subliniez profesionalismul echipei de organizatori, care a rãspuns prompt la toate e-mailurile si ne-a ghidat atent si cu rãbdare toti pasii necesari parcurgerii formalitãtilor.

Cãlãtoria spre SUA a fost lungã si obositoare, mai mult de 30 de ore, cu 2 escale si întârzieri de multe ore; la ora 3.00 AM, am fost asteptate la aeroportul din Huntsville-Alabama de doamna Marian Gilmore, managerul programului, care ne-a condus în campusul universitar si care ne-a anuntat cã peste numai 4 ore trebuia sã fim pregãtite pentru cunoasterea colegilor si începerea activitãtilor.

Asadar, duminicã dimineata (28 iunie) la 7.00 fix mi-am cunoscut colegele de apartament (3 profesoare americance, deosebit de amabile si încântate sã afle cã am strãbãtut jumãtate de lume pânã sã ajung la destinatie), am coborât la receptia hotelului, de unde apoi am fost dusi la centrul de pregãtire.

O datã ajunsi la “U.S. Space&Rocket Center” a avut loc festivitatea de deschidere a stagiului, organizarea participantilor în 5 echipe (Destiny, Inspiration, Unity, Exploration, Integrity), cunoasterea trainerilor, vizitarea muzeului si a centrului Davidson.

Zilele care au urmat au zburat ca vântul, am pierdut notiunea timpului, fiind permanent antrenati în activitãti teoretice si practice, în diverse locatii ale centrului; incredibil ritmul de lucru al americanilor, aproape 14 ore pe zi si cu doar jumãtate de orã afectate meselor.

Demersul didactic s-a desfãsurat putin diferit fatã de alte stagii la care am mai participat în trecut: orice notiune teoreticã predatã era însotitã de aplicatie practicã si fiecare participant la workshop era activ implicat. Voi exemplifica, în acest sens, urmãtoarele activitãti:

1. Engineering Design Challenge: activitate organizatã pe grupe, în care trebuia sã proiectãm un dispozitiv de izolare împotriva cãldurii având la dispozitie o folie de cupru, una de aluminiu, un surub si câteva piulite. Sfatul trainerului: proiecteazã, experimenteazã, evalueazã, îmbunãtãteste.

2. Martian Math: diverse jocuri cu jetoane, zaruri etc aplicabile atât pentru învãtarea operatiilor matematice dar si pentru celelalte stiinte.

3. Bottle Rocket & Launch si Rocketry: activitãti de construire a unor rachete folosind materiale simple (pet-uri, carton, lipici, folii de polietilenã, baloane, bucãti de lemn), precum si lansarea lor.

4. Lunar Station: construirea unei baze spatiale pe Lunã, având la dispozitie anumite substante si materiale, cunoscând resursele planetei si alte detalii tehnice.

Image

Image

Cele mai impresionante activitãti au fost misiunile spatiale: Discovery Mission si Endeavour Mission; fiecare echipã a fost împãrtitã în trei grupuri si fiecare participant a avut un rol bine stabilit, pe care l-a realizat urmând scenariul aferent misiunii. Cele trei grupuri corespundeau Centrului de Comandã al Misiunii, Statiei Spatiale Internationale si Echipajului de Pilotare.

Cele douã misiuni au avut loc în simulatoare care le imitã perfect pe cele de la NASA, eu, personal, am avut rolul de “scientific station 1” (membru într-o echipã de cercetare, care se ocupã cu experimentele chimice ale misiunii).

De asemenea, demnã de mentionat este activitatea “Aviation Challenge – water activities": am participat la simularea scufundãrii unui submarin, parasutarea echipajului în apã de la înãltime.

Impresionantã a fost întâlnirea cu un astronaut, Don Thomas, care ne-a povestit despre cariera sa, despre drumul parcurs pânã a ajuns sã fie selectat în echipa de astronauti de la NASA, precum si cele mai amuzante momente din misiunile la care a participat; incredibil cât de modest poate fi un om de talia Domniei Sale, cât de amuzant, vesel si dispus sã rãspundã si la cele mai neînsemnate întrebãri ale auditoriului.

Festivitatea de absolvire a cursului a fost emotionantã; trainerii au sustinut un mic discurs referitor la grupa pe care au îndrumat-o, ni s-au înmânat diplomele de participare, fotografiile de grup si ne-am luat rãmas bun de la colegi.

Mi-am facut prieteni printre profesorii de acolo, în special din echipa mea (Inspiration) am aflat lucruri noi despre metodele de predare-evaluare ale stiintelor din alte tãri, am schimbat impresii despre culturã si modul de viatã.

O datã ajunsã acasã, voi studia rând pe rând toate materialele si sursele bibliografice, mã voi gândi cum sã aplic la clasã tot ce am învãtat. A fost o experientã unicã pentru mine, o recomand cu cãldurã tuturor profesorilor de stiinte.

Toate costurile de participare (cazare, masã, training, transport) au fost sustinute de Honeywell si de contributia a peste 1.700 de angajati ai centrului. Din 2004, de când s-a dat startul la program, au fost sponsorizati aproape 1.000 de profesori din 34 de tãri si 49 de state din SUA.

Multumesc companiei Honeywell pentru aceastã oportunitate, tuturor trainerilor de la U.S. Space & Rocket Center, colegilor profesori participanti la acest stagiu.

Image

 

Cei interesati pot aplica pentru vara 2010 accesând pagina:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=RZpN1Nx3quWqUvrooqmIrA_3d_3d%22

 

Succes!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Luni, 13 Septembrie 2010 18:23
 

Revista cu ISSN

Studiu privind importanta aplicarii meto…

Studiu privind importanta aplicarii metodelor active in orele de istorie la clasa a IV a

STUDIU PRIVIND IMPORTANŢA APLICĂRII METODELOR ACTIVE ÎN ORELE DE ISTORIE, LA CLASA A IV-A Liliana Damian, institutor Şcoala cu clasele I-VIII Vădeni, jud. Brăila La începutul clasei a IV-a s-a...

Read more

Etude concernant l ambiguite d interpret…

ÉTUDE CONCERNANT L’AMBIGUÏTE D’INTERPRETATION DES TEXTES prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea La langue du droit est pleine d’ambiguïtés, cela ne fait pas de doute. Citons...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Importanta si rolul literaturii pentru c…

IMPORTANȚA  ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII LA ELEVI

STUDIU DE SPECIALITATE DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII LA ELEVI Învãtãtor Ciorbã Ramona Nicoleta Şcoala cu clasele I-IV Popeni, comuna Cãiuti, judetul Bacãu     "Nu uita cã Dumnezeu te-a trimis pe lume sã-L înlocuiesti, sã dai...

Read more

Clasa pregatitoare ramane in invatamantu…

Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si poate fi in scoala sau in gradinita   Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a...

Read more

Resurse educationale interactive cu inst…

RESURSE EDUCAȚIONALE INTERACTIVE CU INSTRUMENTUL POST-IT Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: În acest articol este prezentat instrumentul Post-It, cu ajutorul căruia...

Read more

The Learner Centered Model Of Teaching A…

THE LEARNER-CENTERED MODEL OF TEACHING AND LEARNING                                                         Prof. Popescu Mihaela Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj     The learner-centered model of teaching and learning is the method emphasizing the goal of the current teaching...

Read more