Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Oferta scolara pentru elevii din clasele primare
Marţi, 27 August 2013 10:43

 

Oferta scolara pentru elevii din clasele primare

 

Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si „Educatia financiara”.

Remus Pricopie, Ministrul Educatiei Nationale, a aprobat prin Ordin de Ministru implementarea programelor scolare pentru aceste discipline care fac parte din curriculum-ul la decizia scolii pentru invatamantul preuniversitar.

 

Disciplina „Educatie pentru societate” va fi studiata la clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a. Poate fi studiata succesiv, intr-un singur an scolar sau pe parcursul a 2-3 ani. Elevii vor invata elemente de conduita moral-civica si modul in care se aplica acestea in contexte reale de viata.

 

Disciplina „Filosofie pentru copii” va fi studiata la clasa a III-a si/sau a IV-a. Elevii vor invata etapele pe care le implica rezolvarea unei probleme date, cum sa sustina un punct de vedere, dar si cum sa respecte punctele de vedere ale celuilalt.

 

Disciplina „Educatie financiara” va fi studiata la clasele a III-a si/sau a IV-a. Programa pentru „Educatie financiara” raspunde unei initiative dezvoltate de Comisia Europeana in toate statele membre ale UE si isi propune educarea consumatorului si dezvoltatea receptivitatii elevilor pentru domeniul financiar. Programa a fost elaborata in colaborare cu serviciul de educatie al Bancii Nationale Romane, care a pilotat cursurile pentru aceasta disciplina in mai multe unitati scolare, inca din anul 2010-2011.

 

Ultima actualizare în Marţi, 03 Septembrie 2013 20:45
 

Revista cu ISSN

Rolul autocunoasterii in dezvoltarea per…

ROLUL AUTOCUNOAŞTERII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALĂ ŞI PROFESIONALĂ   Profesor Jianu Camelia Colegiul tehnic Reşiţa, Caraş-Severin               Autocunoaşterea te ajută să îţi dezvolţi propriul potenţial, să identifici piedicile, dar şi resursele şi posibilităţile de realizare;...

Read more

Continutul continuturile invatamantului

CONŢINUTUL/ CONŢINUTURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI Prof. drd. Corlade Ecaterina Iulia Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron”, Bacău, România Conceptul de conţinut (sau conţinuturi) desemnează substanţa cea mai palpabilă, mai concretă, a procesului de învăţământ,...

Read more

Proiectul de plan cadru pentru invataman…

Proiectul de plan cadru pentru învăţământul primar   Vezi proiectul de plan-cadru pentru învăţământul primar, document supus dezbaterii publice până la data de 19 februarie 2013.   

Read more

Insertia si calitatea vietii la persoane…

INSERŢIA ŞI CALITATEA VIEŢII LA PERSOANELE CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE   Sîrbu Mihaela Ramona, Profesor itinerant/de sprijin Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei     Dezvoltarea unei abordări comune a calităţii vieţii aplicabilă la...

Read more

Metoda proiectului in invatamantul presc…

METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR Înv. Gajdo Eszter Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs” Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului...

Read more

Metode si tehnici de cunoastere si carac…

METODE ŞI TEHNICI DE CUNOAŞTERE ŞI CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICĂ A ELEVILOR     Cunoaşterea psihologică de către profesor a elevilor este complexă şi dificilă, dar, este şi extrem de profitabilă pentru elevul în cauză,...

Read more

Povestea unui om lenes de Ion Creanga, o…

  “POVESTEA UNUI OM LENEŞ”, DE ION CREANGĂ: OMUL NU ERA LENEŞ CI BOLNAV DE MIASTENIA GRAVIS   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj     Contrar interpretărilor existente în literatura...

Read more

Profesorul ca manager educational

PROFESORUL CA MANAGER EDUCAŢIONAL   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: În perioada actuală, profesorul nu mai reprezintă doar un transmiţător de cunoştinţe, ci şi un organizator, îndrumător şi evaluator al...

Read more