Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - droguri de petrecere - party drugs
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:33
1. Droguri de petrecere (party drugs)

 

1. "Poppers"

Substanţa: Amilnitrit, butilnitrit, aditivi, de ex. solvenţi organici

Formă de consum:

Poppers se inhalează şi în nici un caz nu se ingerează (beau). Efectul stupefiant se instalează după 3 - 5 minute. Acţiune: dezinhibare puternică, creşterea apetitului sexual, sentiment sporit de intimitate, percepere redusă a durerii, relaxare musculară, creşterea sensibilităţii tactile.

 

2. "GHB, Fantasy, Liquid E, Liquid X (multe denumiri şi variante ortografice)"

 

Substanţa GHB (gama-hidroxi-butiratul) este o substanţă naturală, produsă şi de organismul uman. Concentraţia maximă este la nivelul creierului, motiv pentru care se presupune că ar avea rol de neurotransmiţător la acest nivel. GHB a fost prima dată produs prin sinteză acum circa 30 de ani.

Concomitent cu reducerea utilizării sale în scop medical (în domeniul anesteziei, ca narcotic, precum şi ca adjuvant în tratamentului delirului din sevrajul alcoolic), GHB a devenit foarte popular în rândul culturiştilor (stimulează hormonul somatotrop - de creştere) şi sportivilor de performanţă (Ben Johnson!) din spaţiul anglo-american. A fost interzis ca substanţă de dopaj, iar vânzarea sa în SUA - iniţial fără prescripţie medicală - a fost restricţionată de la sfârşitul anului 1990 încoace.

GHB începe să acţioneze la circa 15 minute după administrarea orală şi efectul durează - în funcţie de doză - până la 3 ore. Prin administrarea unei doze noi, durata acţiunii se poate prelungi. Efectul seamănă cu cel al Ecstasy, dar este mult mai slab. De asemenea, nu apar efectele adverse şi sechelele de durată ale consumului de Ecstasy.  

Riscul principal legat de acest drog este necunoaşterea concentraţiei şi purităţii, respectiv a amestecului cu alte substanţe, în primul rând alcool. În stare pură, GHB este practic lipsit de efecte adverse periculoase, chiar şi în doze mai mari. În doze mari intervine o sedare puternică, până la comă, a persoanei. Supradozarea poate duce la convulsii şi confuzie marcată.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:00
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Investigarea relatiei scoala familie

STUDIU  -  INVESTIGAREA RELAŢIEI ŞCOALĂ FAMILIE   Profesor Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov     Şcoala şi familia sunt cei doi piloni de rezistenţă ai educaţiei, iar între aceştia...

Read more

Elemente de deontologie a evaluarii in c…

ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,...

Read more

Regulament de organizare si functionare …

Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din...

Read more

Metodologia si criteriile privind acorda…

Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2013   Vezi Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicate in Monitorul Oficial 17 din 9 ianuarie 2013 (M....

Read more

Strategii didactice interactive utilizat…

Strategii didactice interactive utilizate in cadrul lectiilor de geografie

  STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE Profesor: Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila Rezumat: Lucrarea conţine definirea conceptului de strategie didactică precum...

Read more

Metodologie organiyare si functionare ce…

METODOLOGIA DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A CENTRELOR COMUNITARE DE ÎNVĂȚARE PERMANENTĂ     Capitol I Dispoziții generale Art. 1. Prezenta metodologie reglementează modul de înființare, organizare și funcționare a centrelor comunitare de învățare permanentă. Art. 2. Centrul...

Read more

Utilizarea softului educational in instr…

UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL ÎN INSTRUIREA COPIILOR CU CES                                                                           Profesor Psihopedagog Ştefănescu Adreana                                     Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa”Timişoara     Rezumat: Integrarea softurilor educaţionale în cadrul sistemului preuniversitar de învăţământ din România vizează...

Read more

Influenta antropica asupra faunei cinege…

Influenta antropica asupra faunei cinegetice din aria protejata Magura Odobesti

INFLUENȚA ANTROPICĂ ASUPRA FAUNEI CINEGETICE DIN ARIA PROTEJATĂ MĂGURA ODOBEȘTI BORDEA Gina, profesor biologie BORDEA Emilian, profesor istorie Liceul ”Simion Mehedinți” Vidra, județul Vrancea ...

Read more