Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - sedative si somnifere
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:28
1. Sedative şi somnifere

 

1. Tranchilizante

Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam).
Între timp, diazepamul a fost înlocuit de alte benzodiazepine care i-au luat locul de frunte. Pe piaţa medicamentului se găsesc, în principal, următoarele tranchilizante: Lexotanil, Librium, Valium, Tranxilium, Dalmadorm, Tavor, Nobrium, Mogadan, Adumbran, Praxiten, Demetrin, Rohypnol .

Acţiune: Tranchilizantele din categoria benzodiazepinelor nu se deosebesc între ele în mod esenţial, în ceea ce priveşte acţiunea lor. Industria farmaceutică oferă mereu produse noi. Tranchilizantele au în primul rând o acţiune calmantă, antiagresivă, anxiolitică şi un oarecare efect tonic-antidepresiv. În plus, majoritatea tranchilizantelor are şi o acţiune de relaxare a musculaturii voluntare. Diazepamul poate fi utilizat, în afară de aceste indicaţii, şi la tratamentul imediat al crizelor epileptice. Apoi, tranchilizantele au un efect de distanţare faţă de durere şi de inducere a somnului, fără a suprima însă fazele de vis (somnul paradoxal - n.tr.), aşa cum o fac barbituricele.


Tranchilizantele au devenit - după alcool - drogul naţiunii nr. 2, probabil, pentru că "ajută" la depăşirea situaţiilor de stres neplăcute de la locul de muncă sau din mediul familial, pentru că ameliorează senzaţiile de frică, neliniştea şi frustrarea şi permit relaxarea fizică şi psihică. Mediul înconjurător este văzut ca prin nişte "ochelari roz", sunt "diluate" contradicţiile, conflictele chinuitoare din trecut îşi pierd semnificaţia, totul devine mult mai plăcut şi prietenos, iar viaţa este mai uşor de trăit.

 

2. Somnifere

Sumar al principalelor clase de somnifere:

a) Barbiturice, de ex.: Luminal (Fenobarbital)

b) Bromuri, de ex. Adalin (bromuree)

c) Cloralhidrat/Paraldehyd, de ex. Chloraldura

d) Alte categorii de substanţe, de ex. Distraneurin (clometiazol), utilizat în terapia de dezalcoolizare (produsul i.v. a fost retras de pe piaţa franceză, producătorul Astra Zeneca a retras întreaga producţie din cauza gravelor efecte adverse. Nu se mai găseşte forma pentru administrare i.v. - n. tr.)

e) Preparate combinate periculoase, de ex. Mandrax (metaqualona)

Barbiturice:

Barbituricele induc un somn asemănător narcozei (suprimă fazele de vis/somn paradoxal).

Compuşi cu brom ai ureei:

Aceste substanţe sunt legături chimice între uree şi brom care, în ansamblu, au un efect mai slab decât barbituricele. În momentul întrării în circuitul metabolic al organismului, ele se depozitează la diferite nivele, deoarece bromul se elimină doar lent din organism. Rezultă, în final, o intoxicaţie cronică insidioasă cu brom, aşa-numitul bromism, cu: stări de confuzie, pierderea memoriei, delirii în cazurile grave, dermatite, strănut, conjunctivită; sunt posibile hemoragii punctiforme la nivelul tegumentului şi al mucoasei. Legăturile brom-uree prezintă şi ele un risc mare de toleranţă şi dependenţă.

Paraldehida şi cloralhidratul:

Din cauza gustului lor execrabil, aceste substanţe nu sunt folosite mai niciodată ca stupefiante.


 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:55
 

Revista cu ISSN

Traducteurs independants

~*`^`ТRАDUϹТЕURЅ ΙΝDЕРЕΝDАΝТЅo o Prof. Negru Simona-Solomia Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu ,, Bozovici, Caraș-Severin     Lе traduсtеur otransроsе un otехtе d'unе lanɡuе à unе autrе. oΙl dоit oà la fоis rеsресtеr la fоrmе еt...

Read more

Caracterul

CARACTERUL   Ca latura relationala a personalitatii, „responsabila" de felul in care oamenii interactioneaza unii cu altii in cadrul societatii, caracterul a fost definit cel mai adeseori ca o pecete sau amprenta...

Read more

Educatia in context intercultural

EDUCAŢIA ÎNTR-UN CONTEXT INTERCULTURAL   Instit. Elena Grigore, C.N. “Fraţii Buzeşti”, Craiova, Dolj   REZUMAT Educaţia se referă la includerea în structurile învăţământului a copiilor, pentru a oferi un climat favorabil dezvoltării armonioase şi cât mai...

Read more

Medierea pedagogica

MEDIEREA PEDAGOGICĂ Profesor Safta Mariana Alina Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu Târgovişte Societatea este într-o continuă schimbare, iar rolul educaţiei este acela de a propune metode de predare-învăţare-evaluare adecvate progresului şi...

Read more

Consideratii privind potentialul turisti…

CONSIDERAŢII PRIVIND POTENŢIALUL TURISTIC AL COMUNEI DUMBRĂVENI (JUDEŢUL VRANCEA)   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Comuna Dumbraveni prezintă un potenţial turistic puţin valorificat dar de foarte mare preţuire economică. Prin poziţia geografică,...

Read more

Reprezentarea Romaniei in cadrul proiect…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI ·        2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa; ·        2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more