Univers de copil

A+ R A-


Istoricul tramvaiului in lume

Istoricul tramvaiului in lume

Inventatorul tramvaiului este francezul Loubat. Acesta, solicitat de americani, construieste in 1842 la New York prima linie de tramvai din lume. In scurta vreme, tramvaiul castiga foarte multi adepti, devine din ce in ce mai rentabil, astfel incat acest mijloc de transport avea sa fie extins si in alte orase americane. La data respectiva, tractiunea se facea cu ajutorul cailor si pe distante destul de mici.

Prima tara din Europa unde s-a inrodus tramvaiul a fost Franta, care in 1854 ii solicita lui Loubat sa construiasca si in Paris, de-a lungul Caii Debilly, prima linie de tramvai, cunoscuta sub denumirea de “Cale ferata americana”. Cu toate avantajele certe pe care le prezenta tramvaiul in New York, in Franta insa acest mijloc de transport in comun s-a generalizat foarte lent. Asa se face ca pana in 1873 doar la Paris si la Lille erau instalate un numar redus de linii de tramvai cu tractiune animal. In schimb, alte tari, ca de exemplu, Belgia, Germania, Anglia, au adoptat noul sistem de transport cu mai multa convingere. In Anglia, catre 1860, societatea Americana “American Train” instala primele linii la Londra, pentru ca peste cativa ani, capital britanica sa fie impanzita de o intinsa retea de linii de tramvai. La primele sale inceputuri, si in Europa tractiunea se facea tot cu ajutorul cailor, sistem foarte greoi, care prezenta o multime de inconveniente, astfel ca in 1881, pe cateva strazi ale Berlinului si-au facut aparitia primele tramvaie electrice din lume. Tramvaiul de peste 120 de ani se deosebea de cel de astazi atat prin dimensiuni, cat si prin faptul ca era alimentat cu curent electric electric exclusiv prin sinele metalice. Lipsit de firul aerian si troleu, circula doar pe distante modeste, respectiv 2.5 km. Unicul sau vagon, care mai poate fi admirat si azi la un muzeu din Berlin, transporta maximum 26 de persoane. Nu-i cunoastem cu exactitate viteza, insa trebuie sa fi fost destul de modesta, daca tinem seama de faptul ca politia berlineza fixase ca limita maxima de viteza urbana 20 km pe ora.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Citate despre Mihai Eminescu d…

Citate despre Mihai Eminescu de George Calinescu

Citate despre Mihai Eminescu de George Calinescu   “Eminescu este cel mai traditional poet, absorbind toate elementele si cele mai marunte ale literaturii antecedente.” George Calinescu  

Versuri despre pasarile calato…

Versuri despre pasarile calatoare

Versuri despre pasarile calatoare   Randuri pentru pasarile calatoare de Ion Minulescu   lui Octavian Goga   Frunza galbena, uscata —Frunza ce-ai fost verde-odata,Sterge-ti ochii de rugina,C-a intrat toamna-n gradina,

Viata poporului din Transilvan…

Viata poporului din Transilvania in preajma rascoalei

Viata poporului din Transilvania in preajma rascoalei Se cunoaste felul de trai si intamplarile mai de seama din Tara Romaneasca si din Moldova. Dorim sa prezentam in cele ce...

Traditii credinte obiceiuri si…

Traditii credinte obiceiuri si superstitii de Adormirea Maicii Domnului sau Santamaria Mare

Traditii, credinte, obiceiuri si superstitii de Adormirea Maicii Domnului sau Santamaria Mare   Sarbatoarea Fecioarei Maria - Adormirea Maicii Domnului are loc intotdeauna pe 15 august, fiind cunoscuta si sub denumirea de...

Serbare clasa I Sceneta Mult i…

Serbare clasa I Sceneta Mult iubit abecedar

Serbare clasa I - Sceneta “Mult iubit Abecedar”   Sfârşitul clasei I este motiv de sărbătoare. Micii boboci care au păşit în toamnă pentru prima dată pragul unei şcoli ştiu acum...