Univers de copil

A+ R A-


Istoricul tramvaiului in lume

Istoricul tramvaiului in lume

Inventatorul tramvaiului este francezul Loubat. Acesta, solicitat de americani, construieste in 1842 la New York prima linie de tramvai din lume. In scurta vreme, tramvaiul castiga foarte multi adepti, devine din ce in ce mai rentabil, astfel incat acest mijloc de transport avea sa fie extins si in alte orase americane. La data respectiva, tractiunea se facea cu ajutorul cailor si pe distante destul de mici.

Prima tara din Europa unde s-a inrodus tramvaiul a fost Franta, care in 1854 ii solicita lui Loubat sa construiasca si in Paris, de-a lungul Caii Debilly, prima linie de tramvai, cunoscuta sub denumirea de “Cale ferata americana”. Cu toate avantajele certe pe care le prezenta tramvaiul in New York, in Franta insa acest mijloc de transport in comun s-a generalizat foarte lent. Asa se face ca pana in 1873 doar la Paris si la Lille erau instalate un numar redus de linii de tramvai cu tractiune animal. In schimb, alte tari, ca de exemplu, Belgia, Germania, Anglia, au adoptat noul sistem de transport cu mai multa convingere. In Anglia, catre 1860, societatea Americana “American Train” instala primele linii la Londra, pentru ca peste cativa ani, capital britanica sa fie impanzita de o intinsa retea de linii de tramvai. La primele sale inceputuri, si in Europa tractiunea se facea tot cu ajutorul cailor, sistem foarte greoi, care prezenta o multime de inconveniente, astfel ca in 1881, pe cateva strazi ale Berlinului si-au facut aparitia primele tramvaie electrice din lume. Tramvaiul de peste 120 de ani se deosebea de cel de astazi atat prin dimensiuni, cat si prin faptul ca era alimentat cu curent electric electric exclusiv prin sinele metalice. Lipsit de firul aerian si troleu, circula doar pe distante modeste, respectiv 2.5 km. Unicul sau vagon, care mai poate fi admirat si azi la un muzeu din Berlin, transporta maximum 26 de persoane. Nu-i cunoastem cu exactitate viteza, insa trebuie sa fi fost destul de modesta, daca tinem seama de faptul ca politia berlineza fixase ca limita maxima de viteza urbana 20 km pe ora.

Addthis

Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Poezii de toamna de George Top…

Poezii de toamna de George Toparceanu

Poezii de toamna de George Toparceanu   Toamna in parc de George ToparceanuCad grabite pe aleeaParcului cu flori albastreFrunze moarte, vorba ceea,Ca iluziile noastre.

Schema de vaccinare obligatori…

Schema de vaccinare obligatorie 2011

Schema de vaccinare obligatorie 2011   Vaccinarea joaca un rol deosebit de important in mentinerea si asigurarea sanatatii copiilor inca de la nastere. Ea are rolul de a preveni unele dintre cele...

Turtucaia ultimii ramasi

Turtucaia ultimii ramasi

Turtucaia - ultimii ramasi Va oferim spre lectura poezia “Turtucaia - ultimii ramasi” scrisa de Ludovic Daus. Tre nopti si patru zile oprisera sivoiul, - ...

Actiunea radiatiilor UV asupra…

Actiunea radiatiilor UV asupra vietii

Actiunea radiatiilor UV asupra vietii Actiunea radiatiilor UV asupra vietii este foarte complexa si foarte putin cunoscuta. Dintre multele ei aspecte vom semnala: · Proprietatea radiatiilor UV de a...

Ursul un animal puternic

Ursul un animal puternic

Ursul - un animal puternic Ursul pare sa fie cel mai mare si mai puternic animal din tara noastra.