Univers de copil

A+ R A-


Istoricul tramvaiului in lume

Istoricul tramvaiului in lume

Inventatorul tramvaiului este francezul Loubat. Acesta, solicitat de americani, construieste in 1842 la New York prima linie de tramvai din lume. In scurta vreme, tramvaiul castiga foarte multi adepti, devine din ce in ce mai rentabil, astfel incat acest mijloc de transport avea sa fie extins si in alte orase americane. La data respectiva, tractiunea se facea cu ajutorul cailor si pe distante destul de mici.

Prima tara din Europa unde s-a inrodus tramvaiul a fost Franta, care in 1854 ii solicita lui Loubat sa construiasca si in Paris, de-a lungul Caii Debilly, prima linie de tramvai, cunoscuta sub denumirea de “Cale ferata americana”. Cu toate avantajele certe pe care le prezenta tramvaiul in New York, in Franta insa acest mijloc de transport in comun s-a generalizat foarte lent. Asa se face ca pana in 1873 doar la Paris si la Lille erau instalate un numar redus de linii de tramvai cu tractiune animal. In schimb, alte tari, ca de exemplu, Belgia, Germania, Anglia, au adoptat noul sistem de transport cu mai multa convingere. In Anglia, catre 1860, societatea Americana “American Train” instala primele linii la Londra, pentru ca peste cativa ani, capital britanica sa fie impanzita de o intinsa retea de linii de tramvai. La primele sale inceputuri, si in Europa tractiunea se facea tot cu ajutorul cailor, sistem foarte greoi, care prezenta o multime de inconveniente, astfel ca in 1881, pe cateva strazi ale Berlinului si-au facut aparitia primele tramvaie electrice din lume. Tramvaiul de peste 120 de ani se deosebea de cel de astazi atat prin dimensiuni, cat si prin faptul ca era alimentat cu curent electric electric exclusiv prin sinele metalice. Lipsit de firul aerian si troleu, circula doar pe distante modeste, respectiv 2.5 km. Unicul sau vagon, care mai poate fi admirat si azi la un muzeu din Berlin, transporta maximum 26 de persoane. Nu-i cunoastem cu exactitate viteza, insa trebuie sa fi fost destul de modesta, daca tinem seama de faptul ca politia berlineza fixase ca limita maxima de viteza urbana 20 km pe ora.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai noi:
Articole asemanatoare mai vechi:

Despre arama alama si bronz

Despre arama alama si bronz

Despre arama, alama si bronz Arama este un metal rosu, mai greu decat fierul, dar mai moale. Ea are insusirea de a fi redusa in foi si fire foarte subtiri. Arama...

Stolnicul Constantin Cantacuzi…

Stolnicul Constantin Cantacuzino primul autor al unei harti romanesti

Stolnicul Constantin Cantacuzino - primul autor al unei harti romanesti Constantin Cantacuzino, stolnic, diplomat, istoric si geograf, reprezentant de seama al umanismului in tarile romane, s-a nascut in anul 1640 in...

Un Stradivarius roman lutierul…

Un Stradivarius roman lutierul Dimitrie Stirbulescu

Un Stradivarius roman, lutierul Dimitrie Stirbulescu Dimitrie Stirbulescu s-a nascut in anul 1870, probabil, intr-o zi insorita, intr-o familie de gorjeni veniti in Bucuresti din comuna Secu, sub acelasi petec de...

Copilaria in versuri si poezie

Copilaria in versuri si poezie

Copilaria in versuri si poezie   Copilaria este inima tuturor varstelor. Vezi cateva versuri si poezii despre copilarie.   Copilarie draga   Of, copilarie draga, Cat de dor imi e de tine, Basme dragi cu Feti...

Sfantul Nicolae imagini animat…

Sfantul Nicolae imagini animate

Sfantul Nicolae - imagini animate   Sfantul Nicolae este cel mai darnic personaj religios si este ocrotitorul copiilor. Traditiile si obiceiurile legate de Sfantul Nicolae - Mos Nicolae sunt diferite, aici puteti...